بسیاری از کسب و کارها برای ماندن در میدان رقابت اقدام به دریافت گواهینامه ایزو می کنند. اما برخی افراد هستند که هنوز اقدامی برای اخذ ایزو نکرده اند و سوال اصلی آنها این است که استاندارد ایزو چیست و چرا باید ایزو بگیریم؟
در چند جمله کوتاه ایزو را میتوان اینگونه تعریف کرد؛ گواهینامه ایزو یعنی مدرکی که دلالت می کند بر استانداردهای لازم در خصوص سیستم مدیریت کیفیت. غایت نهایی سیستم مدیریت کیفیت، رضایت دائمی جامعه هدف است. به زبان ساده تر یهنی در تولید محصولات تمام استاندارد های محیطی و دستگاهی و مواد اولیه رعایت شده است.
شرکت هایی که در سیستم مدیریتی خود در راستای ارتقای کیفیت محصولات و یا خدماتشان طبق استاندارد های ایزو قدم می گذارند، پس از طی مراحل بازرسی از طرف شرکت های صادر کننده گواهی نامه ایزو موفق به اخذ گواهینامه iso مرتبط با محصولاتشان می شوند.
اخذ ایزو مزایایی را نیز برای شرکت به همراه دارد که اعتماد مشتری اولین نمونه آن است. بدون شک شما هم محصولی را خریداری می کنید که گواهینامه استاندارد بین المللی دارد نه محصولی را که بی اسم و رسم است!
درواقع داشتن گواهینامه ایزو یعنی به دست آوردن نظر و توجه جامعه هدف و مهم تر از آن جلب رضایت همیشگی مشتریان و تضمینی برای بازگشت چندین بار آن ها.

کسب اعتبار با داشتن ایزو
مزایای اخذ گواهینامه ایزو
داشتن گواهینامه ایزو و نصب آن بر روی بزرگ ترین قاب موجود در شرکت، نشان از افتخاری است که موفق به کسب آن شده اید. از دید عوام گواهینامه بین المللی ایزو را کسانی دارند که کیفیت خدماتشان و مهمتر از آن توجه همیشگی به ارتقای کیفیت را اصل مهم خود قرار داده و در این راه پیوسته در تلاشند.
با داشتن گواهینامه ایزو می توانید خود را از مزایای بسیاری بهره مند نموده و به کمک و اعتبار آن به میدان هایی پا بگذارید که بدون آن حتی نمی توان از ذهن خود گذراند.
بازده زود هنگام یکی از مزایای کسب ایزو است. به کمک داشتن اعتبار ایزو شرکت ها می توانند در تبلیغاتشان مانور بیشتری دهند و این موضوع جذب مشتری را به همراه دارد.
افزایش پایداری و کاهش انحرافات و تغییرات در فرآیند ها یکی دیگر از مزایایی است که هر شرکتی برای حقظ مشتریان خود لازم دارد و این موهبت تنها در صورتی برای شرکت بوجود می آید که ایزو دریافتی شرکت کارآمد بوده باشد تا به موجب آن افزایش پایداری عملکردی و محصولات را به دنبال داشته باشد.