شاید برای شما هم پیش آمده باشد، که بعد از جست و جو در سایت های استخدام و ارسال رزومه، بالاخره برای مصاحبه ی استخدامی دعوت شده اید. اما آیا دقت کرده اید که حین مصاحبه، به غیر از مسائل و گفتمان کاری، از مسائل غیر اداری و حاشیه ای نیز سخن می گویند؟
دلیل این است که فرد مصاحبه کننده بر آن است تا از خصوصیات شما آگاهی یابد. امروز موضوعی که بسیار مهم جلوه میکند، هوش هیجانی است که اتفاقا در محیط های اداری نیز بسیار مهم است.

هوش هیجانی خود را کنترل کنید
کمی با هوش هیجانی آشنا شوید
باید گفت که کنترل احساسات در همه ی امور، چه شخصی و چه کاری بسیار مهم است و اتفاقا امروز در محیط های کاری بیشتر به آن توجه می شود. از دست دادن کنترل و مدیریت احساسات، چندان دور از ذهن نیست، چرا که ممکن است هر یک از ما بارها و بارها آن را تجربه کرده باشیم.
اما مدیریت هوش هیجانی می تواند عاملی برای کسب موفقیت در بسیاری از موقعیت ها در زندگی شود. پی بردن به اهمیت و قدرت آن می تواند تلاش ما را برای تمرین هوش هیجانی، مضاعف کند.
درست همانند هر مهارت دیگری، هوش هیجانی نیز می تواند با تمرین به دست آید. هر چند، شاید فردی از هوش هیجانی بالایی برخوردار باشد اما خودش هم از این موضوع بی خبر است!

هوش هیجانی خود را کنترل کنید
اما در ادامه ی مطلب شما را با دلایلی آشنا می کنیم که نشان می دهند که از هوش هیجانی بالایی برخوردارید:
دلایلی برای داشتن هوش هیجانی زیاد
زیاد به احساسات خود فکر می کنید.
دیدگاه دیگران را درباره خود جویا می شوید.
شما از دیگران تشکر می کنید.
شما می دانید چه زمانی باید صبر کرد.
شما به دنبال “چرایی” یک موضوع می گردید.
گوش شما به روی انتقادات باز است.
شما به طور مداوم عکس العمل دیگران را در نظر می گیرید.
شما عذرخواهی می کنید.
شما می بخشید.
شما از واژگان احساسی گسترده ای بهره مند هستید.
شما به طور خاص و خالصانه ای دیگران را ستایش می کنید.
شما بر روی کنترل تفکرات تان کار می کنید.
شما هرگز مردم را در لحظه قضاوت نمی کنید.
شما نقاط ضعف خود را تحلیل خواهید کرد.
شما می دانید که احساسات می تواند علیه شما استفاده شود.
اگر این موارد در شما شدت دارد، بهتر است کمی تمرین کنید و هوش هیجانی خود را تحت کنترل بگیرید.