بعد از راه اندازی فست فود، این اشتباه است که اگر فکر کنید نباید هیچ توجهی به دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. همان طور که پیش تر درباره موضوع دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده ایم، لازم است تاکید کنیم که امروز در هر کسب و کاری، لزوم فعالیت های آنلاین بسیار مهم است. امروز هر فردی با در دست داشتن یک تلفن همراه و اینترنت پر سرعت می تواند به راحتی شما را بشناسد و از شما خرید کند. حذف فعالیت در این بازار بزرگ، به معنی از دست دادن مشتریان بسیار است.
ما در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی سه نکته مهم برای بازاریابی فست فود بپردازیم. با ما همراه باشید.
نکاتی مهم برای بازاریابی فست فود

چهار نکته مهم در بازاریابی فست فود
اطلاعات مشتریان خود را داشته باشید.
یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهید، ایجاد پایگاه اطلاعاتی از مشتریان است. شما با این کار می توانید طرح های مختلفی برای مشتریان وفادار خود صورت دهید. برای هر فرد اطلاعات صحیحی درج کنید و میزان وفاداری و آشنایی او با فست فود خود را لیست کنید. با این کار می توانید برای هر فرد یک برنامه بازاریابی مختلف صورت دهید. مثلا از طرح های وفاداری استفاده کنید یا طرح های تشویقی برای کسانی که کمتر تمایلی به شما دارند، اجرا کنید. این کارها را می توانید از اطلاعاتی که از سوابق مشتریانتان به دست می آورید، انجام دهید.
مزاحم احوال مشتریان خود نشوید
یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید، ارسال بیش از اندازه پیامک ها و ایمیل های تبلیغاتی است. بهتر است دست از این کار بردارید، چرا که با این کار خود سبب می شوید که مشتری پیامک ها و ایمیل های دریافتی از سوی شما را غیر فعال کند. این یعنی یک قدم نزدیک شدن به از دست دادن مشتری خود. فاصله خود را با مشتری حفظ کنید اما نه آن قدر دور که آن ها را از دست دهید. یک برنامه ایجاد کنید. به عنوان مثال می توانید ماهی یکبار ایمیل های تبلیغاتی و انگیزشی ارسال کنید، خبرنامه ماهیانه بفرستید، کدهای تخفیفی ارسال کنید و لیست تخفیف های خود را ارائه کنید.
وب سایت و سئو را فراموش نکنید
وب سایتی طراحی کنید، از یک فریلنسر سئو کمک بگیرید و وب سایت خود را بهینه کنید تا با کلمات کلیدی که می تواند فروش شما را بیشتر کند و شما را بیشتر به مشتریان بشناسد، در صفحات گوگل ظاهر شوید. با این کار کلیک های بیشتری از سایت دریافت می کنید، بیشتر دیده می شوید و می توانید مشتریان بیشتری را به دست آورید.
مثلا اگر رستوران شما در منطقه ای خاص قرار دارد، با عبارت ” بهترین رستوران منطقه X ” می توانید صفحات بهینه ای ایجاد کنید. با این کار مشتریانی که دقیقا دنبال شما هستند، شما را پیدا می کنند.
عکس های خوب ثبت کنید
در دنیای امروز، علاوه بر محتوا، تصاویر هم می توانند به بهترین شکل کار خود را انجام دهند. هیچ چیز به اندازه یک عکس وسوسه انگیز از ظروف غذا، تصاویری از طراحی داخلی فست فود ، از پرسنل، از ورودی و … نمی تواند نمایش خوبی از فست فود شما باشد.
به کمک تصاویر با کیفیت و البته حقیقی، می توانید احساسات مشتریان خود را به شدت تحت تاثیر قرار دهید. البته دقت داشته باشید که هرگز از تصاویر دروغین استفاده نکنید، چرا که با این کار اعتماد مشتریان را به خود را از دست می دهید و این یعنی سقوط محض!