وارد شدن به بازار غذا یک تصمیم بسیار چالش برانگیز است چرا که بسیاری از فست فود ها در 1 سال اول شکست خورده اند. اینکه چطور چیز هایی که در ذهن دارید به واقعیت تبدیل می شوند نیاز به بررسی و تحقیق و برنامه ریزی دارد.
از آنجا که صنعت غذا بسیار رقابتی است باید قبل از راه اندازی فست فود در تهران به خوبی تحقیق کنید، بررسی کنید که چرا یک فست فود کارش به این خوبی گرفته و دیگری نه. شما باید کسب و کارتان را به روش درستی آغاز کنید باید از همه زیر و بم آن ازمالیات ها گرفته تا مجوزهای قانونی، بهداشتی، ایمنی را بدانید.
مواردی که قبل از افتتاح فست فود باید در نظر بگیرید

راه اندازی فست فود
مدل تجاری فست فود ها به گونه ای است که اغلب غذا ها را به یک شیوه خاصی آماده می کنند مثلا همبرگر و یا ساندویچ سرد. چندین نکته را قبل از شروع به کار فست فود باید بدانید.
نوع غذا
قبل از اینکه بخواهید فست فودی را افتتاح کنید یا بخواهید نمایندگی فست فودی را بگیرید اول باید به نوع غذایی که می خواهید سرو کنید بیاندیشید. البته که وقتی اسم فست فود می آید همه یاد همبرگر می افتند ولی می توانید ساندویج های سرد تازه با نان و سبزیجات تازه هم ارائه بدهید.
مکان
مکان فست فود را مد نظر قرار بدهید. موقعیت مکانی خیلی مهم است قبل از راه اندازی فست فود باید این نکته را در خاطر داشته باشید که مکان به شما می گوید که چه مقدار مشتری دارید. فست فود باید در جاهای پر تردد باشد، نزدیک فروشگاه ها، دانشگاه ها و در مراکز خرید.
سرمایه
اینکه چقدر سرمایه برای راه اندازی فست فود لازم دارید و از کجا تامین خواهید کرد. برای اینکه بتوانید جذب سرمایه داشته باشید بهترین کار این است که برنامه ریزی طرح کسب و کارتان را از قبل بکنید اینکه نمایندگی می خواهید بزنید یا فست فود خودتان، اینکه چه چیز متفاوتی نسبت به بقیه ارائه می دهید که سودآوریتان را بالا ببرد.
برآورد هزینه راه اندازی فست فود

برآورد هزینه های فست فود
هزینه خرید تجهیزات آشپزخانه فست فود
فقط چیزهایی که در حال حاضر ضروری است را خریداری کنید. واقعا خیلی مهم است که لوازم آشپزخانه فست فود کامل باشد.
دکوراسیون فست فود
با توجه به بودجه محدود هنگام راه اندازی فست فود این یکی دیگر از بخش هایی است که هزینه بر است. با توجه به قیمت غذاهای تان دکوراسیون فست فود را بررسی و تنظیم کنید.
هزینه جهت تجهیزات
مثلا برای سفارش غذا می توایند از یک تبلت برای ثبت سفارش مشتری استفاده کنید، اینجور سفارش دادن های غذا امروزه جا افتاده بستگی به شما دارد که چقدر می خواهید هزینه کنید واز تکنولوژی بهره ببرید.
هزینه جهت مکان فست فود
اینکه مغازه های اطراف مغازه شما چه باشند، اینکه دسترسی به مکان فست فود شما چگونه باشد، اینکه قبل از شما در آن مکان چه کاری انجام می شده، همه ی این عوامل در انتخاب لوکیشن نقش دارد و از همه مهمتر سرمایه شما برای اجاره آنجا.
هزینه تامین مواد اولیه فست فود
باید ببینید چه مقدار از غذایی که درست می کنید دست نخورده به آشپزخانه بر می گرد تا در مورد سایز غذاها بتوانید برنامه ریزی کنید. در ابتدای راه لازم نیست که بروید مواد گران قیمت بخرید می توانید با شرکت ها و ویزیتورهایشان هماهنگ کنید.
هزینه کارکنان و بیمه آن ها
حداقل شما یک کارمند باید داشته باشید تا فست فودتان بچرخد، حتی کوچکترین فست فود ها حداقل دوتا کارمند دارند. کسی که سفارش می گیرد، کسی که ظرف ها را می شوید، کسی که پول را دریافت می کند.
هزینه تبلیغات
هزینه تبلیغات را مد نظر قرار بدهید حالا میتوانید از تبلیغات کم هزینه محیطی شروع کنید یا با یک تیم بازرایابی قرارداد ببندید، برای کاهش هزینه تبلیغات در فضاهای مجازی و نرم افزارهای ارتباطی عضو بشوید و تبلیغات اینترنتی بدهید.
نکات تضمین موفقیت یا شکست رستوران،فست فود و کافی شاپ های تازه راه اندازی شده

تضمین موفقیت فست فود
ــ اولین و مهم ترین دلیل شکست یک بیزینس، ادامه ندادن به علاقه و انگیزه ی اولیه ای است که در هنگام راه اندازی آن شغل وجود داشته است. انجام دادن اقدامات جدید، استقبال از ایده ها و موارد این چنینی باعث می شود که تا حد زیادی از یکنواخت شدن کار جلوگیری شود.
توجه داشته باشید که موفقیت و برند سازی کسب و کار نیازمند توجه ی کافی و به کار بردن مجموعه ای از نکات می باشد و در صورتی که هر یک از این نکات رعایت بشود، روی نتیجه ی نهایی تاثییر خواهد گذاشت.
ــ دومین دلیل مهمی که می تواند موجب به تاخیر افتادن رسیدن به موفقیت برای یک رستوران شود، عدم ارائه ی خدمات و غذا های با کیفیت می باشد. توجه داشته باشید که نوع و کیفیت و نحوه ی سرو غذا مهم ترین عواملی هستند که باعث جلب رضایت مشتریان و جذب مخاطبان بیشتر خواهد شد. یک مدیر موفق همواره در حال بررسی و کشف شیوه های جدید طبخ غذا و سورپرایز هایی برای مشتریان خود بوده و سعی در متمایز سازی کسب و کار خود از سایر رقبا خواهد داشت.
ــ سومین دلیل شکست بیزینس رستوران کافی شاپ و فست فود، نارضایتی مشتریان می باشد. برای رضایت مخاطبان همان طور که گفته شد باید با دقت و ریز بین باشید. زمانی که مشتری به رستوران شما مراجعه می کند، دوست دارد در محیطی آرام و به دور از استرس غذا را میل کند؛ بنابراین شما وظیفه دارید که با به کار گیری دیزاین و رنگ های زیبا، تامین نمودن سکوت و آرامش لازم، تفکیک بخش ها و …. محیطی آرام و راحت برای مشتریانتان ایجاد کنید و البته مهم ترین نکته کیفیت غذاست که باید روز به روز بهتر شود.