عوامل موفقیت در رستوران داری

0

کسانی که میخواهند در رستوران داری موفق باشند باید الفبای رستورانی را بدانند! اینکه سلیقه مشتری ها را بدانند و خدماتی متناسب با نیاز مشتری ارائه دهند همگی جزو فوت و فن هایی است که باید قبل از شروع به راه اندازی رستوران دانست.

موفقیت در این زمینه چندان ساده نیست چون شما با دنیایی از ذائقه های مختلف سر و کار دارید. به طور کلی شما باید بتوانید تعریف کلی از رستوران و خدماتی که ارائه می دهید داشته باشید. اینکه چه قشری از جامعه را هدف قرار داده اید و یا محیط رستوران شما به درد چه افرادینمی خورد باید به وضوح مشخص باشد.

ــ تیپ مراجعین خود را بشناسید و بدانید از کجا می آیند، آیا مشتری گذری هستند یا ثابت؟

ــ محل رستوران صرف نظر از اینکه چه نوع مشتریانی دارد، باید قابل دسترسی باشد.

ــ درارائه نوع سرویس و محصولات خود خلاق باشید و ببینید که چه عواملی موجب شاخص شدن رستوران شما خواهند شد.

ــ امکان انتخابهای متعدد و ارائه خدمات به بهترین وجه موجب میشود تا مشتری با رضایت تمام قیمت پیشنهادی را بپذیرد.

ــ بازاریابی هدفمند داشته باشید. مطمئن شوید که بازاریابی شما بر اساس نوع منطقه تجاری، خصوصیات اجتماعی و سنی مشتریان و عادات خرید کردن آنها باشد.

ــ کیفیت مناسب غذا را فراموش نکنید. میزان موفقیت شما با آخرین غذایی که سرو کرده اید سنجیده می شود.

رستوران داری

رستوران داری

ــ سعی کنید مشتریان خود را بشناسید و تا حد امکان خصوصیات اجتماعی، خواسته ها و ترجیحات آنها را در نظر داشته باشید.

ــ از مشتریان خود نظر خواهی کنید و در از بین بردن نکات منفی و قدرت بخشیدن به نکات مثبت بکوشید.

ــ مواد غذایی و ملزومات خود را از بازار و به طور کلی خریداری کنید تا ارزانتر و سریع تر انجام شود.

ــ برخورد جذاب داشته باشید. هیچ کس به غذا خوردن در یک رستوران خالی علاقه ای ندارد. شما و کارکنانتان باید آنقدر خوش خلق و جذاب باشید تا بتوانید با ایجاد حس مثبت مشتریان خود را حفظ کنید.

اشتراک:

نظرات بسته اند