طراحی داخلی خوب ، درآمد بالا
کافی شاپها نسخه امروزی قهوهخانه ها به شمار می رود، کارکرد اصلی یک کافی شاپ در ایجاد محیطی برای دورهم بودن است، بسیاری از افراد در رده سنی 20 الی40 سال به دنبال جایی برای ایجاد ارتباط راحت و صمیمی با دوستان خود هستند، از طرف دیگر بسیاری از قرارهای کاری نیز در کافیشاپها صورت میگیرد و کافیشاپ کارکرد تجاریتری مییابد. از این رو انتخاب بهترین طراحی داخلی کافی شاپ به ایجاد رابطه با مشتریان و جلب توجه آنان کمک بسزایی می کند.
در این مقاله به نکات اساسی در مورد طراحی داخلی کافی شاپ میپردازیم. استفاده از این نکات میتواند به جذب مشتریان کمک کند. این نکتهی مهم را فراموش نکنید، که از زمانی که فردی قدم در کافی شاپ شما میگذارد تا زمانی که غذایی را سفارش می دهد، طراحی خلاقانه و هوشمندانهی فضای کافی شاپ تأثیر چشمگیری در تصمیمگیری او دارد.

طراحی داخلی کافی شاپ
ورودی کافی شاپ اولین مکانی است که مشتری با آن مواجه میشود، که با توجه به وسعت کافی شاپ در فاصلهی بین ۵ تا ۱۵ قدمی از درب ورودی قرار دارد. این محدوده جایی است که مشتری از دنیای بیرون فاصله میگیرد و به فضای کافی شاپ شما منتقل میشود و با طراحی داخلی کافی شاپ شما مواجه میشود. در همین محدوده است که مشتری کافی شاپ شما را مورد بررسی و قضاوت قرار میدهد و حدس میزند که کافی شاپ شما گران است یا ارزان، نورپردازی آن هماهنگ است یا خیر و اینکه آیا وسایل و رنگها بهدرستی در کنار هم قرار گرفتهاند یا نه.
مکان خوبی انتخاب کنید
بهترین مکانها برای کافیشاپ ها حوالی پارک های شلوغ، خیابانهای نزدیک دانشگاهها، لابی هتلها، سالنهای مراکز فرهنگی مانند سالنهای تئاتر و سینما، و مراکز تجاری شلوغ است. پس از انتخاب مکان در انتخاب اسم و لوگو و سایر المانهای بصری نیز باید دقت کافی را داشته باشید و حتما با یک کارشناس برندینگ مشورت کنید.
فضای کافی شاپ را دلنشین کنید
دلنشین و صمیمی کردن فضای کافی شاپ را می توانید با پخش موسیقی شروع کنید، دقت در انتخاب موسیقی مناسب بسیار تاثیرگذار است، معمولا موسیقی های بی کلام و ملایم مناسب ترند، اما موسیقی زنده میتواند یک مزیت رقابتی برای کافیشاپ شما به شمار رود، استفاده از یک پیانیست یا گیتاریست حرفه ای می تواند شما را در طراحی داخلی کافی شاپتان از سایر رقبا پیش بیاندازد، زیرا بسیاری از کافی شاپ ها از این ایده و خلاقیت بهره نبرده اند.
استفاده از اینترنت رایگان
اینترنت رایگان و پرسرعت مزیتی است که بسیاری از کافیشاپ ها به اهمیت داده اند، پس شما هم اینترنت رایگان را فراموش نکنید، اینترنت رایگان ممکن است یکی از علت های اصلی مراجعه افراد به کافیشاپ شما باشد.
در طراحی دکوراسیون داخلی به وجود پریز برق در کنار همه میزها دقت کنید.
استفاده از تکنولوژی تصاویر ۳۶۰ درجه برای جذب مشتری
تصاویر ۳۶۰ درجه یا پانوراما حالت یک فیلم یا عکس متحرک دارد که از کنار هم قرار گرفتن یک سری تصاویر به وجود می آید.
اما این تصاویر چه کاربردی میتوانند برای جذب مشتری داشته باشند؟
همه ما میدانیم که میزان تاثیر گذاری فیلم خیلی بیشتر از عکس است.در اکثر سایت های مرتبط با طراحی داخلی کافی شاپ از غذاهای خود تعدادی عکس قرار داده اند اما شما میتوانید با تهیه تصاویر پانوراما از غذاهای خود آنها را از سادگی درآورده و بر جذابیت آن بیفزایید.از این طریق مردم بهتر و بیشتر با نمونه کار های شما آشنا میشوند تا اینکه فقط تعدادی عکس ببینند.