راه اندازی فست فود امری بسیار مشکل و حساس است که می بایست در این راستا اصولی را رعایت نمایید. می توان به جرات گفت که بازاریابی یکی از مهم ترین اصل برای رسیدن به موفقیت است. در جوامع امروزی نسبت به سال های قبل مردم زمان بسیاری را در فضای مجازی سپری می کنند. برای آن که حضوری قوی در فضای دیجیتال داشته باشید, نیازمند به دست آوردن علمی به نام دیجیتال مارکتینگ هستید. در ادامه این مطلب به بررسی و معرفی دیجیتال مارکتینگ در فست فود می پردازیم.
بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ چیست؟
متخصصان بازاریابی امر دیجیتال مارکتینگ را همچون چتری می دانند که تمام فعالیت های حوزه ی دیجیتال تحت پوشش آن قرار دارد. مشاغل مختلف از ابزار های دیجیتال مارکتینگ نظیر شبکه های اجتماعی, سایت, بهینه سازی موتور جستجو, ایمیل مارکتینگ و… جهت جذب کاربران جدید و ارتباط دائمی بهره می برند. مسلما مردم نسبت به سال های پیش چند برابر وقت خود را در فضای مجازی سپری می نمایند. به این ترتیب سبک زندگی مردم به طرز چشم گیری تغییر کرده است. به همین منظور روش های خرید آن ها نیز بسیار تغییر کرده است.
بازار یابی تنها یک معنی می دهد. آن هم این است: ارتباط با مشتری در بهترین مکان و بهترین زمان. این عبرت به این معناست که ما می بایست در جایی حضور داشته باشیم که مخاطبان نیز حضور دارند یعنی اینترنت و فضای مجازی.
پیش از اینکه بحث دیجیتال مارکتینگ را بازگو کنیم باید با مبحث بازار یابی درونگرا آشنا شوید. این نوع بازاریابی از 4 مرحله تشکیل می شود. جذب مخاطب، تبدیل مخاطب به لید فروش، تبدیل لید به مشتری و در نهایت ارائه ارزش فراتر از انتظار به مشتری چهار مرحله بازاریابی درونگرا است. بازاریابی درونگرا و دیجیتال مارکتینگ دارای تفاوت های جزئی هستند که در ادامه به معرفی کامل آن می پردازیم. لازم به ذکر است که همین تفاوت های جزئی در کسب و کار تاثیر زیادی دارد.
دیجیتال مارکتینگ دقیقا چیست؟
تمامی ابزار های آنلاینی که توسط آن به معرفی رستوران خود می پردازید, نظیر تبلیغات دیجیتالی, بازاریابی ایمیلی, بروشور های آنلاین همگی از ابزار های دیجیتال مارکتیگ به حساب می آیند. ابزار های دیجیتال مارکتینگ شمال مواردی نظیر سایت, وبلاگ, کتاب های الکترونیکی, اینفو گرافی, ابزار های تعاملی, سانه های اجتماعی, دارایی های برند نظیر لوگو, بروشور های آنلاین می شود.
تکنیک های دیجیتال مارکتینگ
بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو
فرآیند بهینه سازی سایت برای کسب رتبه های خوب و بالا در نتایج موتورهای جست و جو به خصوص گوگل را سئو می گویند. زمانی که در گوگل رتبه های بالاتر داشته باشید, بازدید کننده از سایتتان بیشتر می شود.
یازاریابی محتوایی
تولید محتوای مناسب و خوب و ترویج آن را بازاریابی محتوایی گویند.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
کار هایی که در رسانه های اجتماعی جهت رشد برند و محتوای تان انجام می دهید را بازار یابی اجتماعی گویند.
ایمیل مارکتینگ
بسیاری از شرکت ها از ارسال ایمیل جهت ارتباط مستقیم با مشتری استفاده می کنند. ایمیل ها معمولا با هدف ترویج محتوا, معرفی خدمات, ارائه تخفیفات و اطلاع رسانی رویداد استفاده می شود.