احتمالا در زمان راه اندازی فست فود یا رستوران بحث هزینه ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد. دقت نداشتن به مواردی ریز می تواند هزینه های اضافی و بیجا روی دستتان بگذارد. همچنین در برخی موارد مشتری را هم به اشتباه بیاندازد و فراری دهد!
رومیزی را کنار بگذارید
معمولا در مراسم عروسی و میهمانی های بزرگ میزها توسط پارچه های گرانقیمت یا رومیزی های شیک پوشانده می شوند و این خود فانتزی بودن محیط را میرساند. اگر در رستوران یا فست فودتان از چنین رومیزی هایی استفاده کنید نا خودآگاه فانتزی و گران قیمت بودن آنجا را به مشتری القاء می کنید. شاید بسیاری از مشتری ها به همین دلیل دوست نداشته باشند برای خوردن یک وعده غذای معمولی به شما مراجعه کنند.
معمولا مشتری قبل از مراجعه به رستوران یا فست فود حساب کتاب جیبش را می کند بعد تصمیم می گیرد غذا در چه بازه قیمتی سفارش دهد. از طرفی استفادعه از یک میز چوبی شیک و بدون هیچ رو میزی میتواند محیط را شیک تر کند و همچنین گرمی رنگ چوب احساس بهتری به مشتری القا می کند.

خلاقیت در فست فود
لباس کارکنان را معمولی انتخاب کنید
خودتان را جای مشتری بگذارید آیا دوست دارید که غذایتان را یک گارسون که لباس فرم تمام قد به تن دارد بیاورد یا یک نفر که لباس معمولی و مرتب دارد؟
بدون شک گارسون هایی که لباس یکسره و یک رنگ دارند بیشتر ما را یاد پرستارها می اندازند. کارکنان رستوران اگر لباس معمولی و تمیز و مرتب بپوشند معمولا کمتر جلب توجه می کنند و فضا دوستانه تر به نظر می رسد.
سعی کنید برای خدمه لباس های سفید و تمیز تهیه کنید تا اینکه شلوار جین و تیشرت بخرید این کار هم رضایت مشتری را جلب می کند و هم اینکه به صرفه تر است.
ظروف غذا و بسته بندی
احتمالا کسی از شکستن ظروف گرانقیمت خوشش نمی آید حالا چه مشتری باشد یا اینکه کارکن فست فود و رستوران. در انتخاب ظروف سرو و بسته بندی غذا دقت داشته باشید که از ظروف شکستنی و غیر استاندارد استفاده نکنید. معمولا ترس از شکستن این ظروف بر استرس مشتری و کارکنان می افزاید.