این روزها که تب و تابب جام جهانی فوتبال مسکو بالاست افراد بسیاری در این رابطه مشغول به کارند و نه تنها در روسیه بلکه در همه جای دنیا به نوعی جام جهانی بازار کار موقتی را برای بسیاری از افراد فراهم آورده است که حتی بهترین سایت کاریابی هم از ایجاد چنین فضایی عاجزند.
طرفداران جام جهانی، دیگر محصور در تجربه بازیها در جامعه خود نیستند، بلکه با دسترسی به شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر واکنش هایشان را بی درنگ به اشتراک می گذارند. آن ها با به اشتراک گذاشتن تصاویر زیبای ورزشی در فیسبوک به ابراز حمایت از سایر هواداران در مقیاسی جهانی می پردازند.
اینکه جام جهانی توانسته به بهترین شکل ممکن رسانه ها را به سمت حمایت از مخاطبان تکنیکی تر هدایت کند می تواند درس مهمی به کارآفرینان بیاموزد.
از بین رفتن مرزهای جغرافیایی به کمک اطلاعات، موجب نزدیکتر شدن فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، تبلیغات چی ها، تیم ها و هواداران به یکدیگر شده که این امر خود، فرصتهای بزرگی را برای شرکتهای خرد و کلان بهمراه دارد.

تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال
تغییر را بپذیرید
فیفا امسال رسانه های دیجیتال و فناوری های جدیدی را به خدمت گرفت تا این رویداد ورزشی را بیشتر معرفی کند و انتظارات مردم را بالاتر ببرد. در مقایسه با دو جام جهانی پیشین (۲۰۰۶ و ۲۰۱۰)، استفاده از موبایل بعنوان ابزار ارتباطی اصلی، در میان نسل «موبایل – اولی ها» توسعه چشمگیری یافته است.
انطباق جام جهانی با تکنولوژی جدید و گرایش مصرف کنندگان، می تواند الگوی خوبی برای برای کارآفرینان باشد که باید تلاش کنند به طور مداوم رفتار مشتری را درک کنند تا تاثیر گذار بمانند. استارتاپ ها باید آمادگی انطباق محصول، خدمت یا کل نقشه کسب و کارشان را با گرایشات مشتریان و بازار داشته باشند.
از محتوای جالب استفاده کنید
مطالب و محتوای جالب توجهی از جام جهانی، و همچنین تبلیغات دهندگان در رسانه ها ارائه شده و می شود. رویه ای از محتوای تصویری گیرا که تعلقات عاطفی هیجانی عمیق افراد به رویداد، تیم و … را هدف قرار می دهد. افکار و ایده هایی که گسترش می یابند از جنس هیجان هستند و تنها شرکت هایی به قلب افراد راه می یابند می توانند به جیب او هم راه پیدا کنند!