آشپزخانه یا کترینگ بیرون بر نقش مهمی در زندگی های مدرن امروزی دارند. با توجه به کمبود وقت و گرفتاری های موجود که در مشاغل امروزی وجود دارند مردم ترجیح می دهند غذایی آماده سفارش دهند و در مدت زمان کوتاهی میل کنند. یک آشپزخانه صنعتی که سرویس بیرون بر دارد می تواند به یک شهر کوچک سرویس دهی کند!
یک تحقیق در آمریکا نشان داد که بیش از 40 درصد مردم رستوران و آشپزخانه های بیرون بر را عامل مهمی در زندگی شان می دانند. این موضوع گستردگی فرهنگ سفارش غذای بیرون بر را نشان میدهد.
اهمیت بیرون بری آنقدر بالاست که فست فود ها هم سرویس بیرون بر برای خود دارند و در محل سرویس دهی می کنند.
برای راه اندازی یک رستوران یا آشپزخانه بیرون بر نکاتی وجود دارند که می بایست مورد توجه مدیران قرار گیرند.
اجرای دقیق سیستم سفارش گیری در رستوران بیرون بر

رستوران بیرون بر
سیستم سفارش گیری غذای بیرون بر باید در چند بستر صورت گیرد. مردم راه های مختلفی را برای سفارش غذا انتخاب می کنند. همه افراد نمی توانند از اپلیکیشن و اینترنت استفاده کنند!
سفارش تلفنی: تا همین چند سال پیش تلفن تنها راه سفارش غذا بود و البته هنوز هم سفارش تلفنی کاربرد گسترده ای دارد. امروزه همه به تلفن دسترسی دارند و هنوز هم می شود تماس تلفنی را به عنوان گزینه ای مناسب برای رستوران های بیرون بر در نظر داشت. کسی که پای تلفن نشسته و سفارش می گیرد باید طرز صحیح برخورد و سفارش گیری را بداند در غیر این صورت مشتری ها را از دست خواهد داد.
سفارش آنلاین: از وقتی گوشی ها هوشمند شدند و اینترنت فراگیر شد میل به سفارش های آنلاین بیشتر شده است. البته هنوز هم کاربران این سبک از سفارش بیشتر از سفارش تلفنی نیستند اما بی شک آینده سفارش دهی متعلق به این سبک است.
برای اینکار رستوران یا فست فود بیرون بر نیازمند یک نرم افزار یکپارچه است که به محض سفارش مشتری؛ سفارش در آشپزخانه بوسیله یک نمایشگر روئیت شود.

رستوران
سفارش پیامکی: پیامک یک دهه پیش از اینترنت همراه در کشورمان همه گیر شد و طبیعی است که سفارش پیامکی هم برای رستوران های بیرون بر کاربرد داشته باشد. البته این سیستم چندان همه گیر نشده و مردم همانطور ترجیح دادند از تلفن استفاده کنند تا اینکه اینترنت از راه رسید.
مراجعه حضوری: مراجعه حضوری به یک رستوران یا آشپزخانه برای سفارش غذا روشی است که همواره مرسوم بوده و مردم سر راهشان به نزدیک ترین آشپزخانه می روند سفارش غذا می دهند تا با خود ببرند. به این صورت هزینه پیک هم نمی پردازند.
پس از آنکه سفارش به هر طریقی دریافت شد باید دقت بسیاری داشت تا همان چیزی به دست مشتری برسد که انتظارش را دارد. مشتری ها معمولا کم حوصله اند و با اولین خطا به جای دیگری میروند تا غذا سفارش دهند.
ــ بیش از آن چیزی که مشتری سفارش داده چیزی در بسته غذایی نگذارید برخی رستوران ها برای بیشتر شدن فروششان انواع سس و نوشابه را بدون درخواست مشتری در بسته سفارشی قرار می دهند که چنین نکاتی می تواند مشتری ها را ناراحت و فراری دهد.

سفارش غذا
ــ سیستم و تجهیزات انتقال سفارش باید به گونه ای باشد که موقع حمل و نقل تا تحویل دهی آسیبی به سفارش نرسد و گرم و آماده خوردن باشد.
ــ داشتن یک چک لیست و سیستم یک پارچه به پیک کمک میکند تا راحت تر سفارش ها را تحویل دهد و حساب کار دستش باشد.
خلاصه: همانطور که اشاره شد سیستم بیرون بر رستوران ها و آشپزخانه ها به فروش بیشتر کمک خواهد کرد و مشتریان بسیاری دارد. به شیوه های مختلف می شود اقدام به سفارش گیری کرد تماس تلفنی، پیامک و سفارش آنلاین هر کدام طرفداران و منتقدان خود را دارد اما باید هر سه روش را همزمان داشت تا هیچ مشتری را از دست نداد. پس از ثبت سفارش نیاز به پیک و سرویس مخصوص است تا سر موقع و سالم سفارش را تحویل دهد.
۱ دیدگاه
ممنون از مطالب خوب سایتتون