استاندارد ایزو 10001 محصول سال 2018 میلادی بر مدیریت کیفیت، رضایت مشتری و دستور العمل هایی برای کدهای رفتاری سازمان ها تمرکز دارد.
این سند دستور العمل هایی برای برنامه ریزی، طراحی، توسعه، اجرا و حفظ و بهبود کدهای سازمانی منجر به رضایت مشتریان ارائه می دهد.
این سند مربوط به کدهای مربوط به محصول و سرویس می باشد که شامل الزاماتی ست که سازمان ها و شرکت ها باید در رابطه به برخورد و نحوه ی ارائه محصول و خدمات به مشتریان اعمال سازند. این الزامات و مقررات مربوط به افزایش رضایت مشتریان است.
ضمیمه ی A نمونه های ساده ای از اجزای کدها برای سازمان های مختلف را فراهم می سازد.
در این سند اصطلاحات “محصول” و “سرویس” Product و Service به خروجی های یک سازمان اشاره می کنند که برای مشتریان مورد نیاز است و به آن ها ارائه می شود.
این سند ایزو برای استفاده از هر سازمان بدون در نظر گرفتن نوع یا اندازه ی آن یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهد، ارائه می شود.
پیوست C نیز به طور ویژه برای کسب و کارهای کوچک طراحی و تدوین شده است.

استاندارد ایزو 10001
اهمیت رضایت مشتریان در رفتارهای سازمانی
رضایت مشتریان در نهایت مهم ترین هدفی ست که سازمان ها، تولید کنندگان و صاحبان شرکت های خدماتی باید دنبال کنند زیرا به واسطه ی رسیدن به این مهم است که شرکت و سازمان می تواند به سوددهی برسد. و برای قرار گرفتن در مسیر درست کسب رضایت مشتریان و حفظ سطح آن می باید شرکت های و صنایع خود را با استانداردهای جهانی تطبیق داده و با بهره گیری از دستور العمل های گواهینامه های ایزو در خط جلب رضایت مشتری قدم بردارند و فرآیندهای داخلی خود را بر این اساس سامان دهی کنند.
جهت دریافت راهنمایی و کسب مشاوره در خصوص استانداردهای ایزو در حوزه حفظ رضایت مشتریان با مشاوران ایزوهوم در تماس باشید.