25 کاری که فریلنسرهای موفق را متمایز می سازد

0

به راستی چه چیزی کسب موفقیت در فریلنسینگ را از دیگر فریلنسرها متمایز می سازد؟ آیا این به مسائل مالی مربوط می شود؟ یا به خدماتی که ارائه می کنند؟

فریلنسرهای موفق افرادی هستند که ویژگی های خاصی داشته و آن ها را در خود پرورش می دهد. فرینلسرهای معمولی با کمی ممارست و تربیت خویشتن می توانند به افراد موفق تری تبدیل شوند.

فریلنسرهای موفق

فریلنسرهای موفق

در این جا به 25 موردی که فریلنسرهای موفق را از دیگر افراد جدا می سازد، اشاره ای کوتاه و مختصر می کنیم.
1-    فریلنسرهای موفق به پروژه ی خود به چشم یک ماموریت با چشم انداز روشن نگاه می کنند، نه تنها کاری که باید از سر وظیفه انجام دهند. چنین فریلنسرهایی با داشتن اهداف خاص و دیدی بزرگ و وسیع، از روزهای سخت و خسته کننده، به ستوه نیامده و چشم آن ها چیزی بیش از مسیر فعلی را می بیند.
2-    فریلنسرهای موفق می توانند بدون انتظار یک بازخورد فوری و مثبت به کار خود ادامه دهند.
3-    فریلنسرهای موفق به خوبی می دانند که چه زمانی وقت آن است که به مشتریان خود گوش داده و چه زمانی باید آن ها را نادیده بگیرند.
4-    فریلنسرهای موفق اهداف واضح و مشخصی داشته و این اهداف را به خوبی برای خود ترسیم کرده اند.
5-    فریلنسرهای موفق دارای نگرش مثبت در هر موضوعی هستند.
6-    فریلنسرهای موفق می خواهند که مشتریان آن ها موفق شوند. اما اگر مشتریان این فریلنسرها نهایتا به موفقیتی که از پیش ترسیم شده دست پیدا نکنند، فریلنسر موفق این موضوع را به خود ربط نمی دهد. به هر جهت مشتریان به کسی نیاز دارند که به ایده ها و کار خود باور داشته باشد و خود را یک منبع بزرگ از نقطه ضعف نداند.
7-    فریلنسرهای موفق همیشه دارای مقداری حس شوخ طبعی هستند و این به فضای کاری شان و برقراری ارتباط با مشتریان حال و هوای منعطفی می بخشد. این شوخ طبعی می تواند باعث کاهش استرس و اضطراب دوجانبه شده و به افراد این امکان را می دهد تا به موقعیت ها و شرایط با نگاه بهتری بنگرند.
8-    فریلنسرهای موفق از دنیای ارتباطات آنلاین برای برقراری ارتباط دائمی و پیوسته با مشتریان خود به اندازه بهره می برند. مشتریان همیشه نیاز به ارتباط دارند؛ ارتباطی موثر و سازنده.
9-    فریلنسرهای موفق به خوبی می دانند و از پیش آموخته اند که چگونه و چه هنگامی ریسک کرده و تبعات آن را نیز بپذیرند.
10-     فریلنسرهای موفق افرادی سازگار بوده و خود را با شرایط جدید به خوبی وفق می دهند.
11-     فریلنسرهای موفق به راحتی مسائل در هر پروژه با به مشتری بازتاب داده و جنبه های مختلف کار را گزارش می کند. این افراد ابایی از بیان کردن ایرادات و مشکلات فعلی ندارند.
12-     فریلنسرهای موفق به نوعی همیشه در نقش مربی خود نیز ظاهر شده و پیوسته در حال پیشرفت هستند.
13-     فریلنسرهای موفق متعهد به ایجاد روابط با دیگر فریلنسرها از کوچک گرفته تا مشهور و بزرگ هستند.
14-     فریلنسرهای موفق از لحظه به لحظه ی کاری که انجام می دهند، لذت برده و از آن سیر نمی شوند. این خاصیت غرق شدن در کار و به نوعی یکی شدن با آن باعث می شود که هرگز خستگی به سراغ این فریلنسرها نیاید. شناخت فریلنسرهایی که از کار خود لذت می برند، به سادگی میسر است. این افراد همیشه کار خود را با انرژی انجام می دهند.
15-     فریلنسرهای موفق ویژگی های حرفه ای خود را با نیازهای مشتری تطابق داده و در همان راستا پیش می روند.
16-     فریلنسرهای موفق نسبت به تغییر در کسب و کار و نحوه ی زندگی کاری خود منعطف بوده و هیچ موضع گیری در این خصوص ندارند.
17-     فریلنسرهای موفق برای کشف مهارت ها و ابزارهای جدید و به روز زمان گذاشته و در این زمینه همیشه مطالعه دارند. به نوعی می توان گفت چنین فریلنسرهایی همیشه خود را به روز نگه می دارند. هر روز منابع تازه و ابزار جدید وجود دارد که می توانند به آن چه پیش از این داشته اید اضافه شده و پیشرفت کمک شایانی نماید.
18-     فریلنسرهای موفق همیشه می دانند که حمایت احساسی و روانی با کار مشتری در ارتباط دائمی قرار دارد. روزهایی می رسند که مشتریان بیش از یک فهرست طویل اطلاعاتی، به پشتیبانی فریلنسرها نیاز دارند.
19-     فریلنسرهای موفق با پروژه های ناشناخته و از پیش تجربه نشده راحت بوده و به سادگی با آن ها کنار می آیند. البته شاید کار کردن در پروژه ای که آینده ی آن نامعلوم بوده و یا درآمد مشخصی نداشته باشد، سخت تر به نظر برسد.
20-     فریلنسرهای موفق هرگز بازار کار خود را به وسیله ی دیگر فریلنسرها مورد تهدید نمی بینند. متاسفانه، رقابت در دنیای فریلنسرها رایج بوده و شاید این وجه جداناپذیر این شغل به دلیل نوع خاص بازاریابی آن باشد. به هر حال بیشتر فریلنسرها فکر می کنند که برای به دست آوردن پروژه ها باید با یکدیگر رقابت داشته باشند.
21-     فریلنسرهای موفق در ساعات کاری خود به نوعی سرگرم بوده و از سپری کردن این زمان لذت می برند. نباید همیشه جدی و خشک بود. انگار بعضی روزها مقداری شوخی و سرگرمی نیز برای لذت بخش تر کردن کار مفید خواهد بود.
22-     فریلنسرهای موفق همیشه به دنبال چیزی بیش از موقعیتی که در آن قرار دارند بوده و جاه طلبی همیشه همراه این افراد است. برای این افراد یادگیری یک واژه ی پایان پذیر نبوده و همیشه قدم های رو به جلو ادامه دارد.
23-     فریلنسرهای موفق غالبا در آن واحد چندین مشتری را در سبد کاری خود داشته و چند پروژه را همزمان پیش می برند. و هراسی از قبول پروژه هایی که خارج از حوزه ی کاری روال آن هاست، ندارند.
24-     فریلنسرهای موفق همیشه از حدود از پیش تعریف شده فراتر رفته و چهارچوب ها را می شکنند.
25-     فریلنسرهای موفق همیشه فوق حرفه ای در زمینه ی کاری خود بوده و مهارت های لازم برای پیشبرد حرفه ی خود را به خوبی می شناسند.

اشتراک:

نظرات بسته اند