20 نوع خوراکی ضروری برای بدن

0

سلامتی و سلامت ماندن برای تک تک انسان ها امری بسیار مهم و محور تمام زندگی می باشد. در تیترهای جدید روزیاتو با فهرستی از 20 خوراکی ضروری و مهم برای بدن روبرو می شویم. به این مواد غذایی توجه کرده، آن ها را در ذهن بسپارید و سعی کنید در برنامه ی غذایی خود آن ها را بگنجانید.

1.    ماهی تن
افسردگی بیماری رنج آوری ست که امروزه در میان جوامع و متاسفانه نسل جوان بسیار شایع شده و زندگی و پیشرفت های فرد را مختل می سازد. ماهی تن یکی از منابع غذایی سرشار از ویتامین B6 می باشد که در پیشگیری و درمان افسردگی نقش پررنگی را ایفا می کند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

2.    اسفناج
اسفناج یکی از منابع غذایی بسیار ارزشمند است که بدن را در مقابل بیماری هایی نظیر آلزایمر و نارسایی قلبی محافظت می کند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

3.    غلات سبوس دار
گروه ویتامین های ضروری و مفید B در غلات سبوس دار به میزان زیادی یافت می شوند. همین طور این غلات منابع بسیار خوبی از کربوهیدرات به شمار می روند وبرای تامین اسید فولیک لازم بدن نیز کارساز هستند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

4.    بلوبری
برای افرادی که دنبال کاهش وزن به روش های طبیعی هستند، گنجاندن میوه ی بلوبری در رژیم غذایی توصیه می شود. همین طور این میوه به عملکرد مغز بسیار کمک می کند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

5.    گردو
وجود ماده ای مغذی به نام کولین در گردو به فعالیت مغز کمک بسیاری می کند. همچنین گردو دارای چربی های مفید برای بدن می باشد.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

6.    تخمه آفتاب گردان
مغز تخمه آفتاب گردان با داشتن آمینو اسیدی به نام تریپتوفان که در مغز انسان به سروتونین تبدیل می شود، یک منبع غذایی بسیار مفید و موثر به شمار می آید. مغز تخمه آفتاب گردان دارای ویتامین E، منگنز، منیزیم، مس، سلنیوم، فسفر، فولات و… می باشد.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

7.    ماست
از میان خانواده ی لبنیات، ماست یکی از خوشمزه ترین آن هاست که دارای مقادیر بسیار پروتئین و کلسیم می باشد.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

8.    دانه کتان
تخم کتان سبب کاهش کلسترول خون و همین طور قند خون می شود. به علاوه تخم کتان از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

9.    چای سبز
بیشتر ما به نوشیدن چی سیاه عادت داریم و کمتر به سراغ چای سبز می رویم. اما بهتر است بدانید که چای سبز یک نوشیدنی فوق العاده و سرشار از آنتی اکسیدان کاتچین می باشد. همین طور این چای در کاهش فشار، کلسترول و کم کردن وزن موثر است.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

10.    کلم بروکلی
کلم بروکلی دارای ماده ای به نام سولفورافان می باشد. این ماده تاثیر چشمگیری در کاهش سلول های سرطانی دارد و به طور کلی مصرف روزانه ی کلم بروکلی در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان های سینه، معده، روده بزرگ، رکتوم و ریه موثر است.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

11.    توت فرنگی
توت فرنگی حاوی مقادیر سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین است. توت فرنگی در کاهش چربی خون و فشار خون بسیار کارآمد می باشد.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

12.    بادمجان
بادمجان برطرف کننده ی یبوست است.  و همین طور گرفتگی رگ ها را باز کرده و از خطر سکته ی قلبی پیشگیری می کند. به علاوه بادمجان به خاطر داشتن مقادیر زیاد آهن برای برطرف کردن کم خونی منبع غذایی بسیار خوبی به شمار می رود.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

13.    تخم کدو
تخم کدو دارای ترکیبات تریپتوفان بوده و با داشتن مقادیر زیاد روی از پوکی استخوان جلوگیری می کند. همین طور این خوراکی دارای مقدار فراوانی منیزیم بوده و فیتواسترول های موجود در آن مانع فوق العاده ای در برابر انواع سرطان هاست.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

14.    قهوه
نوشیدن قهوه به بالا بردن متابولیسم بدن کمک کرده و سوخت و ساز سلول ها را افزایش می دهد. به علاوه قهوه از افسردگی و استرس نیز جلوگیری می کند. البته باید دقت داشته باشید که نوشیدن بیش از 6 فنجان قهوه در روز توصیه نمی شود.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

15.    آووکادو
آووکادو را می توان یک منبع مغذی کامل با 14 نوع ماده ی معدنی مختلف و مفید برای بدن دانست.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

16.    گوجه فرنگی
گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی ست که به هیچ وجه نباید از سبد غذایی خانواده حذف شود. این خوراکی مملو از ویتامین های A و C و بتاکاروتن می باشد. به علاوه کلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، مس و روی نیز در گوجه فرنگی یافت می شوند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

17.    شکلات تلخ
فلاونوئید موجود در شکلات تلخ عملکرد مغز را بهبود می بخشد.به علاوه شکلات تلخ سرشار از منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن و روی می باشد.
شکلات تلخ به جوان ماندن انسان کمک فراوانی می کند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

18.    تخم مرغ
تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین و املاح ضروری بدن می باشد. ویتامین های گروه A و B و به علاوه ویتامین E و D نیز در تخم مرغ وجود دارند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

19.    سیب
مصرف روزانه ی سیب برای جوانی و شادابی پوست بسیار موثر است. همین طور ویتامین B2، ویتامین A و C، آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم در سیب به میزان فراوانی وجود دارند.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

20.    آب
نوشیدن روزانه ی 8 لیوان آب برای هر انسان به شدت توصیه می شود. این میزان آب در حفظ نشاط پوست و به طور کامل حفظ سلامت بدن بسیار موثر است.

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

روزیاتو / مواد غذایی ضروری

اشتراک:

نظرات بسته اند