12 ماده ی خوراکی برای کاهش وزن

0

کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب و دلخواه از دغدغه های همیشگی هر کدام از ما که مقدار اندک و یا زیادی اضافه وزن داریم می باشد.  روش های بسیار متفاوت و متنوعی برای کاهش وزن و چربی سوزی ارائه شده است، که بعضا برخی از آن ها با خطراتی هم برای بدن همراه هستند.
در همین راستا تیتر روز روزیاتو به معرفی 12 ماده ی خوراکی چربی سوز اختصاص داده شده است. با گنجاندن این خوراکی های چربی سوز در رژیم غذایی روزانه خود به سادگی و بدون هیچ خطر و دردسری می توانید به کاهش وزن خود کمک شایانی نمایید.
بهترین چربی سوزهای طبیعی عبارتند از انواع سبزی ها، کنیوا، چیلی، قهوه، بلوبری، گریپ فروت، بادام، چای سبز، سیب، تخم مرغ، فلفل سیاه و دارچین.
1.    سبزی ها
سبزی ها در صورتی که به صورت خام یا پخته مصرف شوند، دارای مقدار زیادی فیبر هستند و با بخشیدن احساس سیری به کمتر خوردن کمک کرده و در نهایت چربی سوزی موثر هستند. البته باید دقت داشته باشید که از سرخ کردن سبزی ها بپرهیزید، زیرا بیشتر خواص سبزی ها از بین خواهد رفت.

روزیاتو / سبزی های چربی سوز

روزیاتو / سبزی های چربی سوز

2.    کینوا
کینوا یکی از کربوهیدرات های بسیار مقوی ست که البته در ایران کمتر یافت می شود. این کربوهیدرات دارای مقادیر زیادی فیبر و پروتئین گیاهی می باشد و به چربی سوزی بافت های بدن کمک بسیار زیادی می تواند بکند.

روزیاتو / کینوا یک چربی سوز

روزیاتو / کینوا یک چربی سوز

3.    چیلی
مصرف روزانه ی چیلی علاوه بر این که متابولیسم بدن را افزایش داده و به سوخت و ساز کمک می کند، با داشتن ماده ای به نام Capsaicin اشتهای فرد را نیز کم می کند.

روزیاتو / چیلی یک چربی سوز

روزیاتو / چیلی یک چربی سوز

4.    قهوه
قهوه نیز اگر بدون خامه و شکر نوشیده شود، علاوه بر دیگر خواص مفیدش می تواند چربی سوز بسیار قوی باشد. توجه داشته باشید که در نوشیدن قهوه نمی باید زیاده از حد افراط کنید.

روزیاتو / قهوه یک چربی سوز

روزیاتو / قهوه یک چربی سوز

5.    بلوبری
بلوبری یکی از میوه های با کالری پایین می باشد. فیبر فراوان و میزان بالای آنتی اکسیدان در بلوبری از خصوصیات ممتاز این میوه می باشد.

روزیاتو / بلوبری یک چربی سوز

روزیاتو / بلوبری یک چربی سوز

6.    گریپ فروت
مصرف گریپ فروت قبل از صبحانه به تسریع متابولیسم بدن و چربی سوزی کمک فراوانی کرده و همچنین این میوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد.

روزیاتو / گریپ فروت یک چربی سوز

روزیاتو / گریپ فروت یک چربی سوز

7.    بادام
همه ی مغزها و آجیل ها در شرایطی که به صورت خام مصرف شوند، به چربی سوزی کمک کرده و ارزش غذایی بالایی نیز دارند. اما بادام خام از همه ی آجیل ها در این زمینه پیشی گرفته است. در ضمن مصرف روزانه ی بادام به سلامت قلب کمک کرده و از حملات قلبی پیشگیری می کند.

روزیاتو / بادام یک چربی سوز

روزیاتو / بادام یک چربی سوز

8.    چای سبز
چای سبز از قوی ترین چربی سوزهای دنیاست. اگر با طعم آن مشکل دارید، می توانید کمی لیمو ترش و یا عسل به آن بیفزایید.

روزیاتو / چای سبز یک چربی سوز

روزیاتو / چای سبز یک چربی سوز

9.    سیب
تمامی میوه ها به کاهش وزن کمک می کنند و با بخشیدن احساس سیری زودرس اشتهای شما را برای خوردن حجم زیادی از غذاهای پرکالری کاهش می دهند. سیب یکی از بهترین نمونه ها در میان میوه ها برای کاهش وزن در کنار دریافت ویتامین های ضروری بدن می باشد.

روزیاتو / سیب یک چربی سوز

روزیاتو / سیب یک چربی سوز

10.    تخم مرغ
مصرف تخم مرغ در وعده ی صبحانه میزان زیادی از کالری مورد نیاز برای طول روز شما را تامین می کند. و به چربی سوزی تدریجی بدن کمک بسیاری می نماید. دقت داشته باشید که حتما تخم مرغ را به صورت پخته مصرف کنید و مقدار آن را به بیش از یک عدد در روز افزایش ندهید.

روزیاتو / تخم مرغ یک چربی سوز

روزیاتو / تخم مرغ یک چربی سوز

11.    فلفل سیاه
ماده ای به نام Piperine در فلفل سیاه وجود دارد که یک چربی سوز قوی به شمار می رود.

روزیاتو / فلفل سیاه یک چربی سوز

روزیاتو / فلفل سیاه یک چربی سوز

12.    دارچین
دارچین علاوه بر این که میزان قند خون را به اندازه ی قابل توجهی کاهش می دهد، چربی سوز خوش نامی نیز هست. علاوه بر استفاده ی آن در غذاها می توانید دارچین را به چای، قهوه و ماست نیز اضافه کنید.

روزیاتو / دارچین یک چربی سوز

روزیاتو / دارچین یک چربی سوز

اشتراک:

نظرات بسته اند