چطور یک آگهی استخدام خوب تهیه کنیم؟

0

اگر دقت کرده باشید بیشتر روزنامه ها بخشی به نام آگهی استخدام دارند و به این ترتیب بخشی از منابع مالی روزنامه ها از این راه تامین می شود. اما شیوه جدیدتری نیز وجود دارد که آگهی آنلاین استخدام است و توسط وب سایت ها یا شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

به طور کلی آگهی های استخدامی بخش اعظمی از تبلیغات را به خود اختصاص می دهند. برای این نوع آگهی ها سالانه مبالغ زیادی صرف می شود و منبع درآمد قابل ملاحظه ای برای رسانه ها و به خصوص روزنامه ها به حساب می آیند. در کشورهای توسعه یافته تعداد زیادی از شرکتهای حرفه ای تبلیغات، در این بخش فعال هستند. بنابراین آگهی های استخدامی، هم یکی از پراستفاده ترین انواع تبلیغات هستند و هم به نوعی زیرمجموعه ای از صنعت تبلیغات محسوب می شوند.

اما همیشه استخدام نیروی کار چندان هم موفقیت آمیز نیست چرا که یافتن فردی با همان قابلیت های مد نظر کار فرما بسیار دشوار است. به طوری که بسیار مشاهده می شود که مدت کوتاهی پس از استخدام نیروی جدید مدیران ناچار به اخراج آنان می شوند. این کار نه تنها در زمان را تلف کرده بلکه از نظر منابع مالی نیز خساراتی به مجموعه وارد می کند.

در ادامه روش هایی را برای استخدام حرفه ای تر افراد بیان خواهیم کرد.

دلیل استخدام نیروی جدید را به طور کامل مشخص کنید
اکثر مدیران می دانند که برای کدام موقعیت شغلی در شرکت خود به دنبال جذب نیرو هستند. می دانند که فرد موردنظر چه مهارت هایی و چند سال سابقه کار باید داشته باشد. بنابراین با داشتن این اطلاعات شروع به نوشتن آگهی استخدام می کنند. اما باید بدانید که برای جذب بهترین استعداد، نه تنها باید ویژگی های شخصیتی فرد موردنظر را در نظر بگیرید بلکه باید بدانید که او را برای انجام دادن چه کارهایی می خواهید استخدام کنید. در غیر این صورت آینده ی آن شخص و آینده ی کاری خود را به خطر خواهید انداخت.

تهیه آگهی استخدام

تهیه آگهی استخدام

متن آگهی را با توضیحات کامل و باکیفیت بنویسید
بعد از اینکه دقیقا متوجه شدید از کارمند جدید خود چه انتظاراتی دارید، باید شروع به نوشتن آگهی استخدام کنید. شاید به نظرتان کار ساده ای برسد؛ اما جالب است بدانید که کیفیت آگهی استخدام شما رابطه ی مستقیمی با کیفیت افرادی دارد که برای موقعیت شغلی درخواست می دهند. چگونه می توان یک آگهی استخدام مناسب نوشت؟ اول از همه باید بدانید که انجام این کار چند ساعت زمان می برد. سپس سعی کنید که در نوشتن آن عناصر زیر را رعایت کنید:

* با زبان عامیانه بنویسید که کارمند جدید چه کارهایی باید برای شما انجام دهد.
* توضیح دهید که این کار به غیر از مزایای مالی، چه منفعت دیگری برای کارمند خواهد داشت.
* مهارت های فنی و اخلاقی مورد نیاز را به خوبی شرح دهید.
* تعدادی از نمونه کارها را برای متقاضیان شرح دهید و بگویید چه ویژگی هایی برای شما امتیاز منفی دارند. این کار باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد.

از تکنولوژی استفاده کنید
تکنولوژی به شما کمک زیادی خواهد کرد و باعث صرفه جویی در زمان شما خواهد شد. به عنوان مثال، زمانی که قصد استخدام ویراستار برای شرکت دارید، از متقاضیان بخواهید یک متن را برای شما ویرایش کنند. سپس از نرم افزارهایی که برای انجام این کار وجود دارند، کمک بگیرید و درنهایت افرادی که تا حدودی انتظارات شما را برآورده کرده اند به مصاحبه حضوری دعوت کنید. مشابه این کار را برای دیگر موقعیت های شغلی نیز می توانید انجام دهید.

اشتراک:

نظرات بسته اند