چطور اعتیاد به فست فود ها را ترک کنیم؟

0

اعتیاد به فست فود امری فراگیر شده، اگر صاحب یکی از این فست فودها باشید احتمالا چندین نفر که مشتری دائم شما هستند، می شناسید که به خوردن فست فود اعتیاد پیدا کرده اند. از آنجایی که راه اندازی فست فود در هر کوی برزن رواج یافته تقریبا در هر جایی که احساس گرسنگی کنید فست فودی را خواهید یافت که با منوی رنگارنگ از شما استقبال می کند. در این شرایط کسانی که خوردن فست فود کار دائمی آنها شده به سختی میتوانند جلوی خودشان را بگیرند …!

تولید کننده های اینگونه مواد غذایی به خوبی رمز و راز اعتیاد آور بودن این خوراکی ها را دریافته اند. ای نشما هستید که باید جلوی خودتان را بگیرید و این اعتیاد مضر را ترک کنید.

راهکارهای اعتیاد به فست فود

اعتیاد به فست فود

اعتیاد به فست فود

از قبل برنامه ریزی کنید
اگر در خانه چیپس، اسنک یا پیتزا داشته باشید بدون شک پس از خوردن شام و نشستن پای تلوزیون سراغ آنها خواهید رفت! از قبل برنامه ریزی کنید تا اینگونه مواد را از خود و خانه دور کنید.
سعی کنید رو جمعه ی هر هفته، وعده های غذایی هفته ی بعدی را مشخص کنید. به فروشگاه بروید و تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

غذا های سالم سفارش دهید
یکی از مهم ترین دلایل استفاده از فست فود ها تهیه سریع و در دسترس بودن پیک هایی است که در سریع ترین زمان غذا را به دست شما می رسانند. موردی ندارد به این فست فود ها زنگ بزنید ولی این بار سفارش سالاد و یا غذا های سالم دهید. یاد بگیرید کم کم عادت های خود را ترک کنید و یکبار این کار را متوقف نکنید.

غذاهای سالم خریداری کنید
خرید را می توان گفت یکی از مهم ترین بخش ها برای توقف و کاهش مصرف فست فود ها نامید. خرید جایی است که خورد و خوراک های روزانه شما در منزل از آن نشات می گیرد. در این قسمت به جای سوسیس و محصولات فراوری شده و کنسروی، محصولاتی مانند لبنیات، گوشت و ماهی قرار دارد.

پروتئین کافی مصرف کنید
پروتئین بیشتر از کربوهیدرات ها حس سیری به شما می دهد. در وعده های غذایی خود مواد پروتئینی زیر را حتما قرار دهید: ماهی، لوبیا، سبزیجات، مغزها

وقتی سیر باشید، طبیعتا دیگر هوس خوراکی های مضر نخواهید. بدانید که از راه درست، به صورت میان وعده های کم حجم در دفعات بالا طی روز ها از این مواد سالم و پروتئین ها کمک بگیرید.

به جای چیپس میوه بخورید
قبول. میوه شکر دارد، اما سرشار از ویتامین، آنتی اکسیدان و آب هم هست. فیبر هم دارد که قند خون را متوازن می کند و جذب آن را کند می سازد. دیگر هوس قند و شکر هم نخواهید کرد. وقتی قند و شکر را کنار گذاشتید، طعم میوه در دهانتان شیرینتر خواهد بود.

اشتراک:

نظرات بسته اند