چرا حجم بسته اینترنتی زود تمام می شود؟

0

احتمالا شما نیز مثل هزاران کاربر دیگر موبایلی از تمام شدن زود هنگام حجم بسته اینترنتی تان چندان خوشنود نیستید و از وضعیت بسته های اینترنتی گله مند هستید.

کارشناسان دلیل اصلی افزایش مصرف اینترنت در گوشی های هوشمند را بروز رسانی سریع برنامه های نصب شده در گوشی میدانند. همانطور که میدانید در تنظیمات فروشگاه گوگل قابلیتی وجود دارد که میتوان جلوی بروز رسانی خودکار برنامه ها را گرفت.

اما عده ای نیز هک شدن مودم توسط همسایه ها را دلیل اصلی تمام شدن حجم بسته اینترنتی می داننتد. به هر حال دلیل هر چه باشد راهکارهایی وجود دارد که بر روی میزان مصرفتان مدیریت داشته باشد.

یکی از راه های پیشنهادی، استفاده از پنل E-Care شرکت ها و نرم افزارهای موبایلی و تطابق آن میزان مصرف واقعی برای کنترل و مدیریت مصرف بهتر، مشاهده و کنترل تاریخچه میزان مصرف در بازه های زمانی مختلف است.

مراجعه به مودم مشترک و بررسی وضعیت آپلود و دانلود ثبت شده فرآیند تست و بررسی صحت اطلاعات پنل کاربری هم مورد دیگری است که می تواند از سوی کاربر انجام شود.

بسته اینترنتی

بسته اینترنتی

جهت انجام تست و بررسی صحت وضعیت ترافیک مصرفی، کاربر در پنل اختصاصی خود باید مراحل زیر را انجام دهد:

ــ قطع همزمان ارتباط اصلی مودم و تمام دستگاه های متصل به جز یک دستگاه مجهز به نرم افزار تست و مدیریت میزان مصرف ITM, DU-Meter, STG) My data manager)
ــ اتصال مجدد ارتباط مودم
ــ راه اندازی نرم افزار اندازه گیری حجم ترافیک اینترنت و ثبت ترافیک مصرفی در زمان تست
ــ شروع استفاده از اینترنت (وب گردی، شبکه های اجتماعی، پخش ویدئو، دانلود و آپلود)
ــ قطع ارتباط و اندازه گیری میزان مصرف در طول بازه اتصال و مقایسه ان با موارد ثبت شده در CRM یا پنل کاربری مشترک در همان بازه اتصال

شما پس از اندازه گیری دقیق مصرف دیتای خودتان در صورتی که عدد به دست آمده با حجم مصرفی اینترنت شما یکی نباشد. می توانید از طریق ارتباط با بخش پشتیبانی اپراتور ارائه دهنده خدمات اینترنتی، وضعیت را گزارش دهید تا به آن رسیدگی شود.

اشتراک:

نظرات بسته اند