در نوشتن رزومه، به نوشتن این بخش بسیار دقت کنید

0

بخشی از رزومه که بیشتر از آنچه که فکر می کنید، مهم است.

چه بخش هایی در رزومه شما وجود دارد؟ ” اطلاعات شخصی” ، ” تجربه ها”، ” سوابق کاری” شاید هم یک بخش برای خلاصه! خب، اگر رزومه شما فاقد بخش ” مهارت ها ” باشد، شما به طور جدی و به قطع، نمیتوانید آن چه که به راستی هستید را در معرض نمایش قرار دهید و به آسان ترین شکل ممکن، فرصت خود را در مقابل مدیری که قصد استخدام فردی را دارد، از دست می دهید.

شما می توانید به راحتی لیستی از مهارت ها و توانایی های خود درست کنید و آن را به گونه ای در رزومه قرار دهید که به استخدام نزدیک شوید. این یک راز است. با ما همراه باشید تا با اجرا کردن این سه مرحله به هدف خود برسید.

حتما بخوانید:  ساختار استاندارد رزومه نویسی 

شرح شغل را مرور کنید

توصیف شغل به واضح ترین شکل ممکن می تواند مهارت هایی که برای احراز آن لازم است را شرح دهد. یعنی هر مدیری برای استخدام فرد در موقعیتی، به حداقل شرایط و مدارک فرد نگاه می کند. به عنوان مثال، برای استخدام یک طراح سایت و توسعه دهنده وب، ممکن است فردی با تجربه برنامه نویسی در Java، Objective-C یا C ++ مد نظر باشد و دانش فنی عمیق او در توسعه و برنامه نویسی در اندروید یا iOS امکان استخدام او را افزایش دهد و او را بر سایرین برتری دهد.

پس شرح شغل را بررسی کنید، مهارت های مورد نیاز آن را دریابید و در صورتی که آن توانمندی ها و مهارت ها را در خود دیدید، در رزومه خود قرار دهید. ( لازم به ذکر است که نباید در رزومه خود دروغ بگویید )

در ایجاد رزومه، به نوشتن این بخش بسیار دقت کنید

در ایجاد رزومه، به نوشتن این بخش بسیار دقت کنید

 

کمی در لینکدین فعال باشید و کند و کار کنید

کمی در لینکدین اسکرول کنید و به پروفایل افرادی سر بزنید که در موقعیت شغلی کار می کنند که شما درخواست داده اید. به توانمندی ها و مهارت هایی که این افراد برای کار خود نیاز دارند، نگاه کنید و آن ها را لیست کنید. با توجه به لیست آن ها، ببینید که کدام یک از آن مهارت ها را دارا هستید و آن ها را در بخش مهارت های رزومه خود، ذکر کنید.

خود را به مهارت محدود نکنید

اکنون که لیستی قوی برای خود ایجاد کردید، می توانید پای خود را فراتر گذاشته و تنها به مهارت ها بسنده نکنید. مثلا می توانید در این بخش، تعدادی از پروژه های موفقی که پشت سر گذاشته اید را بیان کنید. یا اصلا می توانید بخش جدیدی را بازگشایی کنید و نام آن را مهارت ها و پروژه ها تعریف کنید، حتی بخش ” مهارت ها و علایق ” هم می تواند در رزرومه شما بسیار تاثیر گذار باشد. بد نیست که در این بخش تعدادی از علاقه مندی هایتان که با مهارت هایتان در ارتباط هستند را معرفی کنید.

این را به یاد داشته باشید که نباید تنها به معرفی توانمندی ها و مهارت های مرتبط با شغل، اشاره کنید؛ بلکه بهتر است تمام توانمندی های خود را لیست کنید، مثلا تسلط به زبان های خارجی و یا داشتن انواع گواهینامه های فنی.

در کل بهتر است که دو الی سه خط از مهارت ها و توانمندی های خود را در رزومه یادداشت کنید. حتی میتوانید آن ها را به بخش هایی مانند” فنی” ،” زبان ” و ” دوره ها ” بشکنید و رزومه ای کاملا حرفه ای ایجاد کنید.

در هر موقعیت شغلی که قصد دارید کار کنید، لازم است که رزومه ای حرفه ای بنویسید تا بتوانید کار مورد علاقه خود را پیدا کنید.

منبع: https://www.themuse.com/advice/the-resume-section-that-matters-more-than-youd-think

اشتراک:

نظرات بسته اند