نقش شناخت کارمندان در موفقیت سازمانی

0

بسیاری از کارفرما ها که قصد استخدام کارمند از سایت های کاریابی را دارند، به دنبال یک موضوع بسیار تکاپو می کنند، اینکه چقدر کارمندان خود را میشناسند؟ حقیقت این است که شناخت کارمندان بسیار مهم است چرا که این موضوع کمک می کند که با کارمندان تعامل بیشتر و بهتری صورت گیرد. اما به راستی چقدر کارمندان خود را می شناسید؟

بسیاری از شرکت های موفق که در عرصه رقابت به خوبی عمل می کنند، علاوه بر آن که درک درستی از مشتریان دارند و فضای رقابتی را به خوبی می شناسند، کارمندان خود را نیز خیلی خوب می شناسند. آن ها همان طور که می دانند مشتریان چه می خواهند، می دانند که نیاز های کارمندانشان چیست و با یک رفتار درست و موثر، بهره وری کارمندان را بالا می برند.

نقش شناخت کارمندان در موفقیت سازمانی

نقش شناخت کارمندان در موفقیت سازمانی

شناخت کارمندان چگونه میسر می شود؟

برای شناخت کارمندان، مدیران می بایست سه موضوع را مورد بررسی قرار دهند:

نقاط قوت و ضعف کارمندان

مدیران موفق نقاط قوت و ضعف کارمندان خود را به خوبی می شناسند، ویژگی های هر یک را می دانند و به همین دلیل می توانند روی ویژگی های مثبت کارکنان سرمایه گذاری کرده و نقاط ضعف آن ها را با آموزش تبدیل به نقاط قوت کنند.

محرک های روحی آنان را می شناسند

یکی دیگر از شاخصه های مهم مدیران موفق، شناخت محرک های روحی کارکنان است. مدیران موفق می دانند که کارکنان آنان چه می خواهند و چگونه می توانند کارکنان را به وجد بیاورند. هیچ چیز به اندازه انگیزه نمی تواند در روجیه و عملکرد درست کارکنان تاثیر داشته باشد. لذا درک درست محرک های روحی کارکنان می تواند به بهره وری بیشتر کمک کند.

سبک یادگیری

این موضوع عم از جمله موضوع های بسیار مهم است که مدیران باید به آن توجه کنند. این که هر یک از کارمندان چگونه یاد می گیرند، می تواند در موفقیت سازمان نقش داشته باشد. چرا که به کمک شناخت سبک گیری کارمندان، می توان آموزش را به شکل اثر بخش تری صورت داد.

علاوه بر این، نشان دادن این موضوع که مدیر به کارمندانش اهمیت می دهد، انگیزه را برای کار کردن در کارکنان افزایش می دهد و لذا در رسیدن به اهداف سازمانی، کمک بیشتری از سوی کارمندان مشاهده می شود.

اشتراک:

نظرات بسته اند