چطور استارتاپ خود را آغاز کنیم؟

0

اگر به جای جستجوی کار در منزل به فکر شروع یک استارتاپ افتاده اید، بد نیست نکاتی که می توانند در آغاز استارتاپ ها موثر و مفید باشند را با هم دوره کنیم.

راه اندازی یک استارتاپ پر از ایده های مختلف خواهد بود، اما مهم است که کدامیک را در ابتدا واقعا می توانید اجرایی کنید. بسیاری از کارآفرینان نمی دانند چگونه کسب و کار خود را از نقطه ی A به نقطه ی B ببرند. نقطه ی A می تواند ایده ی درخشان استارتاپی باشد و نقطه ی B نخستین قدم های اجرایی کردن و عینت بخشیدن به آن!

 

به سرعت عمل کنید

یکی از فاکتورهایی که در شروع استارتاپ ها و موفقیت آن ها فوق العاده موثر است، فاکتور زمان می باشد. شما باید پس از این که تمام طرح را در نقشه و طرح کسب و کار خود به صورت تئوری آورده و آنالیزهای لازم را انجام دادید، بدون فوت وقت وارد فاز اجرایی شوید، زیرا تعلل در کار و زمان دادن بی جهت، موجب می شود تا بازار از دستتان رفته و یا حتی گروه دیگری پیش از شما چنین کسب و کاری را پیش ببرند و در واقع بازار بکر را از دست بدهید.

فقط شروع کنید

به یاد داشته باشید که اگر کسب و کار خود را شروع نکنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. شما باید شروع کنید. و در پس این شروع کردن به مشکلات و چالش هایی برخورد خواهید کرد که باید آن ها را با قدرت حل کرده و ادامه دهید. در راه کسب و کار شما به جز خودتان و احیانا تیمتان چیزی وجود ندارد. پس اولین چیزی که باید انجام شود را انجام دهید!

فروش هر چیزی!

برخی از کارآفرینان دقیقا می دانند که چه می خواهند بفروشند. کارآفرینان دیگری هستند که نمی دانند چه چیزی را باید بفروشند. آن ها فقط می خواهند چیزی را به فروش برسانند. توصیه ی ما این است: فروش هر چیزی!
بسیاری از بزرگترین استارتاپ های جهان چیز جدیدی برای فروش ندارند. آن ها تنها فروشی تکراری را با شیوه ای جدید انجام می دهند. یعنی اینجا تنها شیوه ی فروش است که عوض شده، نه خود محصول!
کارآفرینان و استارتاپ ها همیشه لزوما نوآوران نیستند. شما می توانید محصول شخص دیگری را با شیوه ای نوین به فروش برسانید.

چطور استارتاپ خود را آغاز کنیم؟

چطور استارتاپ خود را آغاز کنیم؟

مشاوره بگیرید، همیشه مشاوره بگیرید!

هنگامی که یک استارتاپ و کسب و کار را آغاز می کنید، قطعا تمام پاسخ ها و راه حل ها را از پیش نمی دانید و قدرت فائق آمدن بر هر وضعیتی را نخواهید داشت.
برای همین منظور شما همیشه به یک مشاور احتیاج دارید. مشاوری که هم در زمینه ی کسب و کار و بازار و هم در زمینه ی حقوقی مراقب و راهنمای استارتاپ شما باشد.
مسائلی به وجود خواهد آمد که شما پاسخی برای آن ها ندارید، در این زمان باید یک مشاور و وکیل در کنار تیم شما وجود داشته باشد که بتواند پاسخ درستی برای این چالش ها ارائه دهد.
کسب و کار شما نیاز به کمک، دانش و مهارت های حرفه ای در زمینه های وابسته دارد که باید به آن توجه کافی داشته باشید.

به استخدام نیروهای دورکاری روی بیاورید

اگر می خواهید بهترین و مقرون به صرفه ترین استعدادها را به کار گیرید، ممکن است شانس شما در میان نیروهای دورکاری باشد.
استخدام کارکنانی که با کار در منزل پروژه های شما را پیش می برند، یکی از بهترین روش های استخدام در استارتاپ ها خواهد بود.

استخدام کارکنان قراردادی

تبدیل شدن به یک کارفرما مسئولیت های زیادی را بر دوشتان خواهد گذاشت. مسئولیت هایی که ممکن است روند کاری تان را کند سازند. در این شرایط استخدام کارکنان به صورت قراردادی که تعهد درازمدت به همراه نداشته باشد، کمی از بار شما می کاهید.

برای خودتان شریک پیدا کنید.

شما ممکن است تصمیم گرفته باشید که کسب و کار خود را به تنهایی پیش ببرید، اما اگر موفق به پیدا کردن یک شریک خوب که در افکار و ایده ها نزدیک به شما باشد، شوید موقعیت بسیار بهتری در سرمایه گذاری کسب می کنید و نیز تقسیم مسئولیت ها، شرایط را به مراتب بهتر خواهد کرد.

با کسانی کار کنید که شما را تحت فشار قرار می دهند

به خاطر داشته باشید همیشه با افرادی کار کنید که برای رسیدن به نتیجه و موفقیت شما را تحت فشار قرار داده و انتظارات زیادی ازتان دارند. یک یاز دلایل موفقیت استیوجابز این بوده که همیشه از طرف اطرافیانش تحت فشار قرار داشته و ناچار بود سریعا به موفقیت برسد.

روی پول تمرکز نکنید

در ابتدای کار اصلا وقت آن نیست که به فکر درآمدزایی یا کسب پول باشید. لزوما نگران نباشید که از کجا درآمد حاصل خواهد شد. یک محصول خوب یا خدمات خوب همیشه راهی برای کسب درآمد به وجود خواهد آورد.
درست است. تمرکز روی پول به خصوص در ابتدای مسیر می تواند شما را از فرمول درست بیرون کشیده و به درآمدهای کوتاه مدت و موقتی برساند، اما در عوض از هدف نهایی و بنگاه پول سازی قطعی فاصله دهد.

صرف وقت و پول در بازاریابی

بازاریابی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید.
هنگامی که محصول و یا خدمات خود را به بازار می آورید، بدون بازاریابی اتفاق چندانی رخ نخواهد داد. بازاریابی اتلاف وقت نیست. این یکی از بهترین سرمایه گذاری های اولیه است که کسب و کار شما را پوشش داده و در نقطه ی امن نگه می دارد.
با مشتریان بالقوه خود صحبت کنید
راه اندازی تنها در ذهن کارآفرین وجود ندارد. راه اندازی در چشم انداز مشتریان و به خصوص مشتریان بالقوه نیز وجود دارد. کسب و کار شما بر اساس حساسیت و توجه مشتریان نسبت به محصول و خدمات پیش خواهد رفت و یا در همان ابتدای کار با مرگ استارتاپ خود روبرو می شوید.

اشتراک:

نظرات بسته اند