طرح ترافیک زوج و فرد و اعتراض ساکنین

5

شهرهای بزرگ همیشه با مشکل ترافیک و آلودگی هوا روبه رو هستند که گویی هیچ راه همیشگی و پایداری برای حل این مشکل وجود ندارد. اما مسئولین شهری با تعیین طرحهای ترافیکی نظیر طرح زوج و فرد این مشکلات را به میزان بسیار کمی کاهش داده اند. در مقابل راهی را پیش روی راننده ها گذاشته اند تا بتوانند با خودروی دودزای خود بدون توجه به طرح به منطقه ی ممنوعه ورود پیدا کنند. خرید طرح ترافیک زوج و فرد با موبایل آسان ترین راه برای خرید مجوز ورود به محدوده ی زوج و فرد است که اغلب راننده هایی که تحمل بی خودرویی را ندارند سراغ آن می روند، نه آنهایی که خودرو برای آنها لازم و ضروری است.


حال کاری با اجرای درست طرح و اینکه خیلیها با خرید طرح ترافیک زوج و فرد با موبایل خیلی ساده طرح را دور می زنند نداریم. حال تکلیف اشخاصی که در محدوده ی طرحهای ترافیکی زندگی می کنند چیست؟ آیا باید همیشه برای تردد با خودروی شخصی با پرداخت پول طرح ترافیک بخرند؟ همین موضوع شهروندان ساکن محدوده ی طرح را شاکی کرده است که چرا باید از سوار شدن به خودرو خود محروم شوند؟
با اجرای طرح ترافیک، شهروندانی که خانه شان در این محدوده ها واقع شده است، دچار دردسر بزرگی شده اند  به طوری که عاجزانه از مسئولین خواهش می کنند که بار دیگر پس از چند سال مساله ی ساکنین محدوده ی طرح ترافیک را بررسی کنند. آنها در اعتراض خود به این مسئله اشاره کرده اند که در هیچ کجای دنیا ساکنین یک منطقه از تردد با خودروشان منع نشده اند که در ایران منع می کنند. درخواست آنها اعطای طرح ترافیک رایگان به ساکنین محدوده ی طرح ترافیک است.
به گزارش سی اس وب به نقل از خبر آنلاین، “مبنای تعیین محدوده ی طرح زوج و فرد و همچنین طرح ترافیک در شهرها از جمله تهران، طبق قانون، شورای عالی هماهنگی ترافیک به ریاست وزیر کشور است. بدیهی است ورود   خودروها به هیچ بخشی از معابر عمومی شهر، محدود نمی شود مگر به حکم قانون که در اینجا، مصوبه ی شورای عالی هماهنگی ترافیک است.
شورای عالی هماهنگی ترافیک با تصویب طرحهایی مانند زوج و فرد و طرح ترافیک، سعی دارد ضمن کاستن از بار ترافیکی معابر مرکزی شهر، آلودگی هوا در این بخش از شهرها را کنترل کند.
بدیهی است جریمه های راهنمایی و رانندگی که توسط ماموران پلیس اعمال می شود نیز مربوط به اجرای مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک است. طبق قانون، می توان از مصوبه شورای عالی ترافیک مانند هر نهاد اجرایی دیگر، به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و در صورت حکم این دیوان، در طرحهای مذکور، تغییر به وجود آورد.”
از این روی ساکنین محدوده ی ترافیک باید شکایت خود را رسمی کرده تا شاید روزی به آن جامعه ی عمل پوشانده بشود و بتوانند بدون مشکل در محل زندگی خود تردد بکنند.

اشتراک:

5 دیدگاه

  1. من قبول دارم که این طرح خیلی وقتا می تونه کمک کنه، اما واقعا مایی که در محدوده زندگی می کنیم برای کارهای ضروری هم که مجبور به رانندگی میشیم، باید جریمه شیم.

  2. اره خیلی بدهههههههههههههه، من الان 1 میلیون و 300 جریمه دارم فقط برای دوربین 🙁

  3. فرزانه در

    این طرح ها برای کمتر شدن ترافیک واقعا موثر بوده اما زندگی برای کسایی که توی طرح هستن واقعا مشکله. برای هر کار کوچیکی که با ماشین می خوان تردد کنن باید جریمه بشن. جریمه ها هم واقعا سنگینه

  4. واقعا دردناکه که مایی که توی محدوده ی طرح ترافیک زندگی می کنیم، علاوه بر منتظر بودن پشت ترافیک های سنگین این منطقه، از 6:30 صبح تا 17 عصر هم باید توی خونه هامون حبس باشیم و نمی تونیم با وسیله ی نقلیه ی شخصیمون تردد کنیم. این راه حال نه از آلودگی هوا کم کرده و نه از ترافیک! فقط ساکنین این محدوده را تحت فشار قرار داده!

  5. منم همین طور سارا! منم نزدیک به یک میلیون و پونصد جریمه ی طرح ترافیک دارم و همش هم موقع تردد توی محدوده نگران این هستم که باز جریمه بشم