شخصیت شما در شبکه های اجتماعی

0

نظر کارشناسان روانشناسی بر این است که افراد به چند دلیل به استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی گرایش پیدا می‌کنند که از جمله آن‌ها می توان به نوجویی، هیجان‌خواهی و میل به محبوبیت اشاره کرد.
ازجمله راحت‌ترین فضاهای اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی برای تعامل‌های دوستانه محسوب می‌گردند که کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا به خود جذب نموده اند. در شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام یا توئیتر می‌توان احوالات خود را با اطرافیان در میان گذاشته و از آن‌ها انرژی‌های خوبی کسب نمود.
باید بدانید که در میان انواع گوناگون انسان‌هایی که در این حوزه‌های مجازی و شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، می‌توان برخی از کاربران را  در دسته‌های مشخصی طبقه بندی نمود. به‌طور مثال، می‌توان به کسانی اشاره کرد که ظاهرا هرگز اکانت های خود را چک نمی‌کنند، اما درواقع حضور پر رنگ و هرروزای در این شبکه‌ها دارند و به‌طور پنهان و مخفیانه، بدون بر جا گذاشتن اثری از خود، تمام فعالیت‌های دوستان خود را نظاره ‌گر هستند. گونه‌های دیگری از  کاربران وجود دارند که روزیاتو به بررسی آنها پرداخته است.

کمین ‌گرها
این افراد تقریبا شبیه ارواح هستند، مطمئن باشید که همیشه صفحه اینستاگرم شما را چک کرده و هر اطلاعاتی که بخواهند را ازآنجا کسب می نمایند اما نه نظر می‌دهند و نه لایک می‌کنند.

علاقه‌مندان به #هشتگ‌
“این #کاربران برای تمامی عناصر #عکسی که به #اشتراک گذاشته‌اند و حالت‌های روحی و #احساساتشان حتما یک #هشتگ نیز می‌گذارند.”

اکانت‌های خیلی خصوصی
این کاربران درخواست دوستی غریبه‌ها را نیز قبول نمی کنند وافراد زیادی را فالو نکرده اند. عموما این تیپ از اینستاگرامرها تصاویر کودکان خود، متن‌های ادبی، سلفی‌هایی که در طبیعت گرفته‌اند و اخبار سیاسی را با دوستان محدود خود به اشتراک می‌گذارند.

افراطی‌ها
ناشنوا از «حجم زیاد اطلاعات»: این افراد احتمالا در مورد «حجم زیاد اطلاعات» چیزی نشنیده‌اند و هرلحظه که دلشان بخواهد از عکس شماره نوبتشان در صف بانک گرفته تا سلفی پشت فرمان ماشین و کنار تابلوی خیابان را در اینستاگرام با دیگران به اشتراک می‌گذارند. آن‌ها دوست دارند همه اطلاعات زندگی خود را با همه فالوئرهایشان به اشتراک بگذارند.

مهاجمان منفعل
این افراد خیلی کم پست می‌گذارند اما وقتی هم به این کار اقدام کنند، از کاغذدیواری خانه‌شان گرفته تا قالیچه و … عکس می‌گذارند تا شما را متوجه تغییرات جدید خود کنند.
تاز‌ه‌کارها
نوشته: «الان به چه می‌اندیشی؟» این عبارت یک جمله کلی محسوب می‌شود احتمالا در صفحه فیس‌بوک دیده‌اید و قرار نیست دقیقا همان چیزی که از ذهن شما عبور می‌کند را نوشته و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

معتادها
این تیپ از کاربران که هرروز نیز بر تعدادشان افزوده می‌شود و افزایش روزافزون معتادان موبایلی، دایما سرشان در موبایل است و نه‌ تنها تمامی اخبار و رویدادها را در شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند، بلکه در مکالمات عادی و پست‌های اینترنتی خود نیز در رابطه با این موضوعات حرف می‌زنند.

کمال‌گراها
“این کاربران به‌گونه‌ای هستند که گویا هرگز روزهای خالی از هیجان یا معمولی را در زندگی خود تجربه نمی‌کنند و همه کارها، وسایل و سبک زندگی‌شان لوکس و پر زرق ‌و برق است. از لباس گرفته تا خوراکی‌هایی که تصاویر آن‌ها را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، تماما خاص و لوکس است.”

خوش‌گذران‌ها
عکس های متعدد و اشتراک آن از خوشگذرانی ها: این افراد عموما پیش از بیرون، مهمانی یا سفر رفتن وسایل خود را روی میز چیده و از آن‌ها عکاسی کرده و یک متن مربوط به مقصد خود می‌نویسند.

در کار غرق‌شده‌ها
این افراد از صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی خود برای معرفی شغل خود استفاده می‌کنند.

اشتراک:

نظرات بسته اند