لس آنجلس مشتری شبکه زیرزمینی حمل و نقل ایلان ماسک شد!

0

احتمالا نام ایلان ماسک را تاکنون شنیده اید. نظریه پردازی و مجری طرح هایی که به فناوریهای آینده مشهورند. این ایده پرداز اخیرا بر روی سیستم حمل و نقلی تمرکز داشته که میتواند مشکل ترافیک شهر های بزرگی چون شیکاگو و لس آنجلس را حل کند.

این سیستم که به حمل و نقل زیر زمینی شهرت دارد. اکنون یک قدم به اجرای نهایی نزدیکتر شده و گویا ایلان ماسک یک مشتری هم برای طرحش پیدا کرده است.

پیش از اینکه در مورد مشتری و چگونگی اجرایی شدن پروژه بگوییم ابتدا کمی در مورد سیستم حمل ونقل ایلان ماسک توضیح میدهیم تا بیشتر در جریان کار قرار گیرید.

سیستم حمل و نقل زیرزمینی به این صورت عمل میکند که خودرو به جای آنکه در خیابان به سوی مقصد حرکت کند به روی ماژولی که در مکان مخصوصی کنار خیابان تعبیه شده میرود. پس از اینکه روی ماژول قرار گرفت. خودرو دیگر از حرکت باز می ایستد و ماژول مانند یک آسانسور عمل میکند و خودرو را به زیز زمین میبرد.

پس از آنکه مقصد مشخص شد ماژول در مسیر مربوطه قرار میگیرد و با سرعتی معادل 200 کیلومتر بر ساعت خودرو را به مقصد میرساند. در واقع خودرو ثابت است و این ماژول است که شما را به پیش میبرد. پس از رسیدن به مقصد دوباره خودرو به روی زمین میاید.

طرح بلند پروازانه «ایلان ماسک» که برای حل مشکل ترافیک ابر شهرهای امروزی تعریف شده و «کمپانی حفاری» او حتی دستگاه حفر تونل مخصوص به خود را نیز طراحی کرده است.

شبکه زیرزمینی حمل و نقل ایلان ماسک

شبکه زیرزمینی حمل و نقل ایلان ماسک

آقای ماسک می گوید مذاکرات امیدوار کننده ای با شهردار لس آنجلس درباره کمپانی حفاری خود داشته و قرار است از فناوری این شرکت، در توسعه یک شبکه زیرزمینی بزرگ برای حمل و نقل اتومبیل، دوچرخه و عابرین پیاده استفاده شود.

خبر نهایی از روند مذاکرات منتشر نشده اما «اِریک گارسِتی» شهردار لس آنجلس دیدگاه مثبتی راجع به این طرح دارد.

به گفته ماسک اجرایی شدن پروژه و توسعه فناوری کار سختی نخواهد بود بلکه گرفتن مجوز های لازم برای حفاری در زیر شهری مثل لس آنجلس دشوار است.

لازم به ذکر است که مذاکرات فعلاً در مراحل ابتدایی خود هستند اما با توجه به شرایط لس آنجلس و وابستگی آن به حمل و نقل خودرویی، و همچنین ترافیک های سنگین و بدنام این شهر، احتمال پذیرفته شدن فناوری جدید ایلان ماسک چندان دور از انتظار نخواهد بود.

اشتراک:

نظرات بسته اند