روش هایی ساده برای بهبود سئو در وب سایت وردپرس شما

2

فریلنسرهای سئو روش های مختلفی را برای بهبود وضعیت سئو وب سایت ها مورد استفاده قرار می دهند.

راه های زیادی برای هدایت ترافیک به سایت شما وجود دارد. اما موتور جستجوگر بهینه سازی (SEO) یکی از موثرترین راه هاست. Seo مجموعه ای از استراتژی ها و تکنیک هایی ست که با هدف کمک به صفحات شما برای بالاتر آمدن در موتورهای جستجو عمل می کند.

علاوه بر این، بسیاری از روش های ساده برای بهبود وضعیت جستجوگر وب سایت وردپرس شما وجود دارد که به راحتی می توانید از آن ها استفاده نمایید. حتی اگر یک مبتدی کامل هستید.

فریلنسر سئو | سئو وب سایت های وردپرس

فریلنسر سئو | سئو وب سایت های وردپرس

مقدمه ای بر جستجوگرها!

چرا این موضوع این قدر مهم است. زمانی که یک کاربر در موتورهای جستجو به دنبال مطلبی می گردد، حتما به عنوان یک دارنده ی موضوع در وب سایت خود، علاقه مند هستید که کاربر به صفحه ی شما وارد شده و از مطلب آن دیدن کنید.

برای این موضوع می باید وب سایت شما و صفحه ای که مطلب در آن قرار دارد، در نخستین نتایج جستجوی موتور جستجو آورده شود.

سئو دقیقا روشی ست که به وب سایت ها کمک می کند تا در نتایج جستجوی نخستین ها آورده شوند.

اگر وب سایت شما روی پلت فرم وردپرس قرار گرفته است، پیش از این بخشی از راه رفته شده، زیرا وردپرس سازگار با سئو نوشته شده و وب سایت هایی که روی این پلت فرم سوار می شوند، بخشی از راه را پیش از این پیموده اند.

اما در اینجا به روش هایی ساده برای بهبود سئو در وب سایت وردپرس شما اشاره می کنیم.

هنگام جمع آوری این روش ها ما یک پیش فرض را در نظر گرفته ایم . این که شما در حال انتشار مطالب بوده و وب سایت هر روز آپدیت می شود.

1-    ارائه دهنده ی خدمات هاست خود را با دقت انتخاب کنید.

از آن جایی که گوگل در هنگام رتبه بندی سایت ها سرعت را نیز به عنوان یک فاکتور مهم در نظر می گیرد، هاست میزبان می تواند شما را به صفحات برتر هدایت کرده و یا از آن دور سازد.
هاست میزبان به طور مستقیم روی رتبه ی بندی وب سایت وردپرس تاثیرگذار خواهد بود.

2-    یک تم را انتخاب کنید که برای موتور جستجو بهینه سازی شده باشد.

تم وب سایت شما یکی از مهم ترین گزینه هایی ست که برای سایت وردپرس خود ایجاد می کنید. این تم ظاهر سایت و طرح سایت شما را تعیین می کند و البته می تواند قابلیت های جدید را ارائه دهد و همچنین نقش خود را در جستجوگرها ایفا نماید. تم هایی که دوستدار سئو هستند، بهترین گزینه ها در این بخش را تشکیل می دهند. و خوشبختانه تم های زیادی با این ویژگی ارائه شده اند.

فریلنسر سئو | سئو وب سایت های وردپرس

فریلنسر سئو | سئو وب سایت های وردپرس

3-    از یک پلاگین اختصاصی SEO استفاده کنید.

اگر به تازگی وارد محیط وردپرس شده باشید، شاید با پلاگین ها آشنایی ندارید. این قطعات کوچک نرم افزاری که روی وردپرس سوار می شوند، ویژگی های جدید و قابلیت های تازه ای به وب سایت اضافه می کنند.
یک پلاگین در هر موردی می تواند به کمک وب سایت شما بیاید. و هر پلاگین به نوعی رتبه ی سایت را بهبود خواهد بخشید. در واقع پلاگین های بسیاری وجود دارند که به صورت مستقیم برای بهبود رتبه ی سایت و سئو طراحی شده اند.

4-    ساختار لینک های دائمی خود را تغییر دهید.

لینک های پیوسته URL های دائمی هستند که پست ها، صفحات و سایر مطالب سایت شما اشاره دارند. این لینک ها چیزهایی هستند که کاربران برای ارجاع و پیوند به وب سایت شما از آن ها استفاده می کنند و فوق العاده مهم هستند. واضح است که لینک های توصیفی که محتوای مورد نظر را توصیه می کنند، در بهبود رتبه ی سایت و سئو موثر هستند.

5-    یک نقشه ی سایت ایجاد نمایید.

نقشه ی سایت یا همان Site Map یک لیست از تمام صفحات و محتوا در وب سایت شماست که معمولا به شکل یک سلسله مطالب سازماندهی شده، نمایش داده می شود.
این یک روش سریع برای دیدن چیدمان سایت شماست و دسترسی موتور جستجوگر به قسمت های مختلف آن را ساده تر می سازد.
در حالی که اضافه کردن یک نقشه ش سایت به وب سایت وردپرس شما، به صورت مستقیم تاثیری در بهبود وضعیت سئو و رتبه ی سایت ندارد، اما این با ساده تر کردن کار موتور جستجو سرعت بیشتری به بهبود سایت شما بخشیده و در نهایت در سئو موثر خواهد افتاد.
برای این منظور می توانید از افزونه هایی هم چون Google XML Sitemaps یا ابزار جامع SEO مانند Yoast Seo استفاده نمایید.

6-    استفاده از تگ ها در متن

در حالی که یک نقشه ی سایت به موتور جستجو کمک می کند تا به داخل وب سایت شما خزیده و مطالب را پیدا کند؛ می باید نگران درک محتوای مطالب نیز باشید.
شما با استفاده از تگ های عنوان، و قالب بندی مطالب به موتور جستجوگر کمک می کنید تا محتوای وب سایت را خوانده و تگ های مورد نظرتان را شناسایی کند.
استفاده از این تگ ها دو مزیت دارد. یکی این که محتوای وب سایت شما را مرزبندی کرده و به گونه ای آن را شکسته می کند که برای خواننده و کاربران نیز روشن تر عمل کرده و همین طور موتور جستجو را به نحوه ی سازماندهی وب سایت و موضوعی که می خواهید مورد توجه قرار بگیرد، هدایت می نماید.

7-    محتوای خود را بر محور کلمه ی کلیدی پیش ببرید.

احتمالا شما قبلا مفهوم کلمه ی کلیدی را دریافت کرده اید. این عبارات کوتاه هستند که موضوع محتوا را توصیف می کنند. به عنوان مثال، شما ممکن است کلمه ی کلیدی “دستور العمل آسان” را برای یک پست انتخاب کرده باشید. که در آن کزینه های دستور العمل ساده برای مبتدیان را به شتراک می گذارد. با انجام این کار، پیش بینی می کنید که بسیاری از افراد در هنگام جستجو برا یان نوع پست، عبارت دستور العمل آسان را در نوار موتور جستجو تایپ نمایند.
انتخاب کلمه ی کلیدی برای هر پست یا صفحه و استفاده از آن در مکان های مختلف- مانند عنوان، تیترها، تیتر 2، تیتر 3 و… – یک روش معمول برای ارتباط موضوع شما با الگوریتم گوگل و افزایش شانس دیده شدن محتوای تولید شده در میان تمامی منابع مختلف است.

8-    لینک های داخلی و خارجی

گوگل و دیگر موتورهای جستجو وب سایت شما را در خلاء در نظر نخواهند گرفت. در عوض آن ها به چگونگی اتصال آن به داخل خود سایت و به وب سایت های دیگر توجه دارند. با استفاده از تعداد زیادی لینک در پست ها و صفحات خود، الگوریتم های جستجوی گوگل را به چگونگی ارتباط ب محتواهای مشابه علاقه مند کرده و این الگوریتم ها کاربران را به محتوای شما نزدیک می کنند.
در حقیقت با ارتباطات لینک های داخلی و خارجی به موتورهای جستجو نشان می دهید که محتوای شما ارزشمند است.
البته اگر به صفحات نامرتبط یا بی ارزشی لینک بدهید، نتیجه معکوس دریافت خواهید کرد.

9-    استفاده از طراحی وب سایت رسپانسیو

این روزها بیشتر مردم برای بازدید از وب سایت ها، از گوشی های تلفن همراه خود استفاده می کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که وب سایت شما رسپانسیو بوده و در صفحات نمایشگر گوشی های موبایل نیز به خوبی و بدون نقص نمایش داده شود.
این موضوع در رتبه بندی گوگل تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

10-     توضیحات تصاویر را فراموش نکنید

تصاویر از مهم ترین فاکتورها در سئو هستند. اما دقت داشته باشید که موتورهای جستجو قادر به مشاهده ی تصاویر نبوده و آن ها را تنها یک کد در نظر خواهند آورد. به همین دلیل توضیحاتی که به عنوان جایگزین تصاویر می نویسید اهمیت زیادی داشته و توصیه می کنیم به هیچ وجه در نوشتن آن ها خساست به خرج ندهید.

11-     تا جایی که ممکن است محتوای طولانی تولید کنید.

هنگامی که الگوریتم های گوگل می خواهند محتوا را رتبه بندی کنند، به طول محتوا توجه خاصی دارند.
البته این بدان معنی نیست که محتوای کوتاه به هیچ وجه در رتبه بندی به حساب نمی آید. البته که محتوای ناب و غنی حتی در صورت کوتاه بودن در رتبه بندی شناخته شده و موثر می افتد. اما محتوای طولانی در همان ابتدا امتیاز مثبت را از آن خود خواهد ساخت.

12-     آپدیت روزانه را فراموش نکرده، مرتبا محتوای سایت خود را به روز کنید.

الگوریتم های گوگل در کنار طول محتوا، به آپدیت منظم آن توجه می کنند.
شما می باید به طور منظم در ساعاتی مشخص وب سایت خود را آپدیت کرده و از محتوای جدید و تازه و به دور از کپی کاری و موضوعات تکراری استفاده نمایید.
به روز رسانی وب سایت مطابق با یک برنامه ی مدون، به موتور جستجو القا می کند که هر روز در همان زمان وب سایت شما را ارزیابی کرده و به آن ارزش بخشد.

13-     تمرکز بر محتوای کیفیت

موتورهای جستجو به حدی هوشمند طراحی شده اند، که کیفیت محتوا را تشخیص داده و بر این مبنا وب سایت ها را ارزش گذاری کرده و وارد رتبه بندی می کنند.
اگر می خواهید در کمترین زمان بهبود رتبه ی وب سایت خود را شاهد باشید، بهتر است به جای تلاش برای فریب الگوریتم گوگل، به فکر تولید محتوای باکیفیت و بدون کپی برداری باشید.

اشتراک:

2 دیدگاه

  1. توضیحات عالی و فوق العاده ای بود. خیلی برام مفید بودن. ممنون از سی اس وب