رشد غیر قابل پیش بینی سئو

0

تاریخچه ی سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به اواسط دهه ی ۱۹۹۰ میلادی یعنی زمانی بازمی گردد که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب سایتهای اینترنتی کردند.از همان زمان مدیران سایتها و تولیدکنندگان محتوا به اول بودن وب سایت در نتایج جستجو پی بردند و شروع به بهینه‌سازی سایتها برای موتورهای جستجو کردند.اما بهینه سازی موتورهای جستجو از  همان ابتدای شکل گیری مخالفان سرسختی داشته است،با این حال از آن زمان تاکنون توانسته پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد و سرمایه های عظیمی را جذب خود کند.با گذشت زمان هر روزه  صاحبان سایتها بیشتر متوجه سئو شده و  هزینه های بالایی برای بهبود رتبه گوگل پرداخت می کنند.طبق آمار سالانه میلیونها دلار پول صرف بهینه سازی سایت می شود تا سایتها در گوگل رتبه ی بهتری کسب کرده و در نتیجه کسب و کار مربوطه رونق بیشتری بگیرد.
باید گفت مخالفان سئو  اعتقاد داشتند چنین اصول بازاریابی ای به هیچ وجه ثابت نیست و برخی  آنرا از قبل مرده به حساب می آوردند.به عبارتی سئو روشی است که نمی تواند موفق ظاهر شود و خیلی زود از رده خارج می شود.اما با گذشت سالهای بسیار باید گفت که آنها سخت در اشتباه بودند و سئو مدت زمان طولانی ای به حیات خود ادامه داد و به رشد غیر قابل پیش بینی ای دست یافت.این پیشرفت به گونه ای است که تنها در سال 2016 تا کنون صاحبان شرکتها حدود 65 میلیارد دلار سرمایه صرف سئو و بهینه سازی سایت خود کرده اند.به گفته ی کارشناسان این رقم 3برابر بیشتر از چیزی است که کارشناسان در سال 2008 پیش بینی کرده بودند.
این آمار و ارقام  کارشناسان سئو را به پیش بینی جدیدی برای سالهای آینده رسانده است.آنها اظهار کرده اند  رشد صنعت سئو در سال 2018 به 72میلیارد دلار و در سال 2020 به 79میلیارد دلار خواهد رسید.
احتمال اینکه پیش بینیهای فوق غلط از آب دربیاید وجود دارد اما با توجه به اینکه رشد سئو در سال 2016 3برابر بیشتر از پیش بینیها بوده است احتمال خطای آن کمتر می شود.همچنین دریک مطالعه بر روی 357 بازاریاب مشخص شد که بیش از 90 درصد آنها قصد دارند بودجه ی سئوی خود را افزایش داده و یا به همان میزان در سال بعد صرف بهینه سازی موتورهای جست‌جو کنند.

اشتراک:

نظرات بسته اند