راهنمای متخصصان سئو تازه کار: مهم ترین عوامل رتبه بندی گوگل

0

گوگل از عوامل مختلف و متعددی برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کند.

کارشناس سئو تازه کار شاید آگاهی کاملی نسبت به تمام فاکتورهایی که گوگل برای رتبه بندی مورد استفاده قرار می دهند، نداشته باشد. برای اشراف پیدا کردن به این موارد با ما همراه باشید.

فاکتورهایی که در محتوا مورد توجه هستند

–    قرار دادن کلید واژه در عنوان متن

یکی از قوی ترین سیگنال هایی که به موتورهای جستجو  وارد می شود، قرار گرفتن کلید واژه در عنوان متن خواهد بود. و به طور کلی بهترین حالت و ایده آل ترین شرایط این است که کلید واژه علاوه بر تایتل در نخستین پاراگراف و خطوط ابتدایی متن نیز جای بگیرد.
بهینه سازی صفحات وب در این حالت به نسبت حالتی که کلمه ی کلیدی در پایان مطلب قرار گرفته شده باشد، بارها بهتر خواهد بود. همیشه هنگام گنجاندن کلید واژه در متن، موتور جستجو را مانند فردی بی حوصله در نظر بگیرید که تنها حاضر به خواندن چند سطر نخست مطلب خواهد بود و به همین دلیل مجبور هستید، در همان چند خط اول بمباران اطلاعاتش کنید.

–    کلید واژه در تگ Meta Description

شما حتما باید از کلید واژه در تگ متا نیز استفاده نمایید. به اضافه در متا تگ توضیح شفافی از محتوای مطلب خود ارائه دهید. این موضوع برای گرفتن کلیک کاربر از صفحات نتایج جستجو بسیار مهم خواهد بود. کلمه ی کلیدی در متا تگ با موتور جستجو ارتباط برقرار می کند.

راهنمایی برای کارشناس سئو تازه کار

راهنمایی برای کارشناس سئو تازه کار

–    کلید واژه در تگ H1

کلید واژه در تگ H1 یکی دیگر از فاکتورهای مربوطه است که به عنوان توضیحی از  محتوای صفحه ارائه می شود. افزون بر این استفاده از H2، H3، H4 و… نیز در بهینه سازی وب سایت ارزش زیادی دارد و نقصان در این قسمت به طرز قابل توجهی آسیب رسان خواهد بود.

–    کلمه یا کلمات کلیدی را چندین بار در صفحه کپی نمایید

کلمه یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را چندین بار در جای جای متن کپی نمایید. این راهی مطمئن برای افزایش رتبه بندی آن در خصوص یک کلید واژه خاص خواهد بود. و همین طور سعی داشته باشید که ترکیبات جدیدی از کلید واژه را با پسوند و پیش وندهای مرتبط در متن به کار گیرید.

–    طولانی بودن محتوا

طولانی بودن محتوا مورد مهم بعدی به شمار می رود. اگر بخواهید کاربر روی صفحه ی وب شما باقی مانده و به سرعت از آن خارج نشود، باید محتوای طولانی و غنی تولید سازید. این روزها جستجوگران می خواهند از داخل وب سایت ها اطلاعات دقیق و کاملی به دست بیاورند و در صورتی که محتوای شما به اندازه ی کافی شایسته نباشد، از گوگل امتیاز منفی خواهید گرفت.

راهنمایی برای کارشناس سئو تازه کار

راهنمایی برای کارشناس سئو تازه کار

–    عدم استفاده از محتوای تکراری

محتوای تکراری اشتباه ترین حرکت استراتژیک تولید کنندگان محتوا و کارشناسان سئو خواهد بود. داشتن محتوای مشابه در صفحه ی وب شما با محتوایی در وب سایت دیگر، می تواند به رتبه ی شما در گوگل به شکل جدی آسیب برساند. به همین دلیل از نوشتن مطالب تکراری اجتناب کرده  همیشه محتوای منحصر به فرد در وب سایت قرار دهید.

–    استفاده بهینه از تصاویر

این تنها متن نیست که می تواند در بهینه سازی صفحات وب موثر واقع شود. بلکه رسانه های دیگر از جمله تصاویر قادر هستند سیگنالهای مربوط را به موتور جستجو از طریق متن، عنوان و توضیحات خود ارسال نمایند.
به همین علت استفاده از تصاویر با کیفیت البته با حجم کاهش یافته به همراه توضیحات و متن جایگزین شامل کلید واژه ضروری خواهد بود.

–    به روز رسانی محتوا

گوگل ترجیح می دهد محتوای وب سایت شما هر روز آپدیت گردیده و به روز رسانی شود. البته این هرگز به این معنا نیست که شما مجبورید هر روز مطالب خود را ویرایش کرده و یا مقالات جدیدی اضافه کنید. به طور مثال گوگل بر این واقف است که وب سایت های ارائه دهنده ی محصولات نمی توانند و در اصل جایگاهی نیز ندارد که هر روز مطالب خود را ویرایش کرده و یا مطلب تازه ای اضافه کنند. چنین وب سایت هایی بیشتر در قالب وبلاگ رویدادهای جدید را پوشش می دهند. با این حال عاقلانه است که حتی چنین وب سایت هایی نیز دوره های یک ماهه ی آپدیت را در نظر داشته باشند.

–    لینک های خروجی به صفحات معتبر

شما با دادن لینک های خروجی به صفحات معتبر در واقع به وب سایت خود اعتبار بخشیده و اعتماد موتور جستجو را جلب می کنید.

–    پیوند و لینک های داخلی

به جز لینک های خارجی، همیشه احتیاج دارید که به صفحاتی از وب سایت خود نیز لینک های داخلی بدهید.

عوامل موثر وب سایت

عوامل خاصی در وب سایت نیز وجود دارند که بر رتبه بندی موتور جستجوی گوگل موثر هستند:

–    نقشه ی سایت

نقشه ی سایت به موتور جستجو کمک می کند تا تمام صفحات سایت شما را بخواهند و فهرستی از آن ها در اختیار داشته باشد. این ساده ترین و کارآمدترین راه برای این است که به گوگل بگویید چه صفحاتی در وب سایت شما وجود دارد.

–    محل سرور

به طور عام موتورهای جستجوگر به محل سرور شما در زمان رتبه بندی تا حدودی اهمیت  می دهند.

–    وب سایت سازگار با موبایل

سازگار بودن وب سایت شما با گوشی های موبایل یکی از فاکتورهای فوق العاده مهم محسوب می گردد. زیرا این روزها بسیاری از کاربران با استفاده از گوشی های تلفن همراه خود صفحات وب را مرور می کنند. تحقیقات و آمار نشان می دهد که در 12 ماه گذشته بیش از 46 درصد از جستجوگران به طور انحصاری از تلفن همراه برای باز کردن صفحات وب استفاده کرده اند.

–    استفاده از Google Webmaster Tools

اگر بخواهید در میدان رقابتی با وب سایت های رقیب و هم تراز خود جای نمانید، حتما باید از ابزار Google Webmaster Tools استفاده کرده و امکاناتی  که این ابزار برای بهینه سازی وب سایت در اختیارتان قرار می دهد را از دست ندهید.

اشتراک:

نظرات بسته اند