رانندگان نوروزی بخوانند؛ طریقه ی صحیح رانندگی

0

در ایام نوروز، مسافران راه های مختلفی را برای سفر انتخاب می کنند، برخی از آنها با خرید و رزرو بلیط هواپیما، در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصدشان می رسند و برخی دیگر ترجیح می دهند تا از جاده و راه لذت ببرند و از مسیرهای خاکی حرکت می کنند.
مسافرانی که با اتوموبیل خود سفر می کنند، ممکن است ساعت ها مجبور به رانندگی شوند، رانندگی طولانی مدت ممکن است آسیب هایی به گردن و دیسک کمر آورد که البته با طریقه ی صحیح نشستن این مشکلات پیش نخواهد آمد.

رییس مرکز تحقیقات طب ورزشی به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: به افرادی که از دیسک کمر یا گردن رنج می‌برند توصیه می‌شود از نشستن‌های طولانی مدت پشت فرمان خودرو خودداری کنند و در حین رانندگی با سفت کردن عضلات شکم خود از فشار آمدن به این نواحی پیشگیری کنند.

 

طریقه ی صحیح نشستن هنگام رانندگی

طریقه ی صحیح نشستن هنگام رانندگی

حمیدرضا اصلانی، در خصوص نحوه نشستن صحیح پشت فرمان اتومبیل در سفرهای طولانی مدت گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروزی به رانندگانی که  به دلیل مسافرت و طی کردن یک مسیر طولانی مجبور به نشستن طولانی‌مدت پشت رول فرمان هستند توصیه می شود، زانوی خود را خیلی خم نکنند، در صورت احساس درد هنگام رانندگی در ناحیه زانوها مدتی توقف و سپس به رانندگی ادامه دهند.
اصلانی ادامه داد: اگر افرادی از زانو درد رنج می‌برند باید توجه کنند هنگام نشستن پشت فرمان خودرو زانوهایشان پایین‌تر از لگن قرار گیرد و اگر از زانو درد رنج نمی برند نیز زانو‌ها بهتر است مقداری بالاتر از لگن قرار بگیرند، همچنین تنظیم کردن صندلی خودرو با توجه به فیزیک افراد کمک زیادی به کاهش درد نواحی کمر خواهد کرد.

وی همچنین افزود: از دیگر نکات که باید حین رانندگی به آن توجه کرد این است که اگر افراد قصد مسافرت‌های طولانی مدت را دارند هنگام نشستن پشت رول خودرو با قرار دادن پشتی مناسب گودی کمر را پر کنند.

رییس مرکز تحقیقات طب ورزشی در ادامه توصیه کرد: هنگام رانندگی بهتر است برای پیشگیری از آسیب رسیدن به دست‌ها فرمان خودرو با دو دست گرفته شود زیرا در مواقعی چرخاندن فرمان با یک دست منجربه آسیب به آرنج خواهد شد.

وی گفت: افرادی که از نرمی کشکک زانو رنج می‌برند بهتر است موارد ذکر شده را با دقت بیشتری انجام دهند. همچنین به افرادی که از دیسک کمر یا گردن رنج می‌برند توصیه می‌شود از نشستن‌های طولانی مدت پشت فرمان خودرو خودداری کنند و در حین رانندگی با سفت کردن عضلات شکم خود از فشار آمدن به این نواحی پیشگیری کنند.

اصلانی در پایان توصیه کرد: این افراد بهتر است هنگام توقف و استراحت با انجام ورزش‌های گردن از بروز درد پیشگیری و آن را کنترل کنند.

اشتراک:

نظرات بسته اند