بهترین خوراکی ها برای کم تحرک ها

0

آیا کار شما به گونه ایست که مجبورید ساعت ها در طول روز بدون تحرک پشت میز بنشینید؟ آیا میزان تحرک شما در طول روز کم است؟ حتما می دانید که عدم تحرک می تواند سبب بروز مشکلاتی چون اضافه وزن، بیماری های مانند دیابت و در پس آن بیماری های قلبی، سکته های مغزی و … شود. پس لازم است خوراکی هایی با خواص ضد التهابی مصرف کنید.

اگر در کنار این بی تحرکی، کشیدن سیگار هم جز عادات شما باشد، تمامی این عوارض تشدید می شود و به بدن شما لطمه وارد می شود.
اگر چاره و وقتی برای تحرک و ورزش ندارید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که خوراکی هایی را مصرف کنید که بتواند این عوارض را جبران کند. با ما همراه باشید تا با این خوراکی ها آشنا شوید:

خوراکی هایی با خواص ضد التهابی

با مصرف این مواد غذایی می تواند التهابات درونی را کم کرده و به خود کمک کنید.

 

آووکادو

آووکادو

آووکاو مصرف کنید

مصرف آووکادو سبب می شود که از تجمع چربی در بدن به خصوص در اطراف پلو و شکمتان، جلوگیری شود. همچنین لازم به ذکر است که این میوه التهابات سلولی و عضلانی را کاهش می دهد و سبب می شود که مقاومت بدن به تولید انسولین کاهش پیدا کند. از سوی دیگر با مصرف آووکادو می توانید از شر چربی های دور شکم خلاص شوید. علاوه بر این از توزیعچربی در بدن جلوگیری خواهید کرد.

بذر کتان را در رژیم غذایی خود بگنجانید

بذر کتان دارای خواص بسیاری است که یکی از آن ها، خاصیت ضد التهابی آن برای بدن است. بذر کتان حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که به نام ALA شناخته شده است.

اگر مصرف آووکادو را به طور منظم به رژیم غذایی خود بگنجانید، می توانید سوخت و ساز بدن را افزایش دهید و به کاهش وزن خود کمک کنید.

حتما بخوانید: درمان التهاب روده بزرگ با زنجبیل

 

توت

توت

توت میل کنید

توت نیز از جمله میوه هایی است که فرایندهای التهابی بدن را کاهش می دهد. توت ها حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین هستند که منجر به خاموش کردن ژن های التهابی می شوند.

همچنین لازم به ذکر است که توت دارای ویتامین ث است و به کاهش تاثیرات رادیکال های آزاد کمک می کند.

آجیل

آجیل هم مانند بذر کتان، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 به نام ALA است که فرایند التهابات بدن را کاهش می دهد. ضمنا بادام حاوی ویتامین E است و آنتی اکسیدان های موجود در آن، از سلول ها در برابر استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند.

آناناس

آناناس حاوی ماده ضد التهابی بسیار قدرتمندی به نام بروملین است.

روغن زیتون

یکی از بهترین خوراکی هاییکه برای کنترل وزن، روغن زیتون است. این روغن حاوی ایبوپروفن است که خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند با بیماری های قلبی مبارزه کند و همچنین وزن را کاهش دهد.

چای سبز

چای سبز

چای سبز

چادی سبز نیز دارای خواص ضد التهابی است و پلی فنل دارد. نوشیدن چای سبز به کاهش وزن منجر می شود و برای کسانی که مدت زمان طولانی را در طول روز بی تحرک هستند، مفید باشد.

زردچوبه

زردچوبه حاوی خاصیت ضد التهابی و خواص آنتی اکسیدانیست و مصرف مداوم آن سبب کاهش وزن است.

سیر

آلیسین موجود در سیر منجر به سوخت و ساز موثر قند خون، کنترل سطح چربی و کاهش سطح التهاب در بدن می شود.

در صورتی که شما در طول روز تحرک کمی دارید و به واسطه ی شغلتان بیشتر روی صندلی چوبی محل کارتان می نشینید، بهتر است این خوراکی ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بتوانید کم تحرکی را جبران نمایید.

اشتراک:

نظرات بسته اند