تاثیر شگرف بادام زمینی بر سلامتی

0

بادام زمینی از خوراکی های بسیار خوشمزه ای ست که دارای فواید زیادی برای سلامتی انسان می باشد. در تیترهای روز روزیاتو به گزارشی در مورد فواید بادام زمینی اشاره شده است. با هم این گزارش را مرور می نماییم.
بادام زمینی به صورت بدوی و بومی متعلق به کشور برزیل می باشد. اما به طور کلی بهترین محل برای پرورش بادام زمینی مناطق گرم می باشند.
بادام زمینی و یا کره ی بادام زمینی برای حفظ سلامت روده ها بسیار موثر بوده و همین طور به عملکرد قلب نیز کمک می کند. همان طور که می دانید آلزایمر که در دوران پیری به سراغ افراد می آید، یک بیماری مغزی بسیار آزاردهنده می باشد که زندگی را برای شخص مبتلا و اطرافیان او با سختی زیادی مواجه کرده و فعالیت های روزانه را مختل می سازد. با مصرف مرتب بادام زمینی می توانید از بروز آلزایمر در پیری جلوگیری کرده و به علاوه آنتی اکسیدان موجود در آن از سرطان های بسیاری پیشگیری می کند. محققان اعلام کرده اند که مصرف روزانه بادام زمینی از بروز سرطان روده در خانم ها و آقایان با درصد زیادی پیشگیری می کند. که این عدد در خانم ها بالاتر می باشد.

روزیاتو / بادام زمینی

روزیاتو / بادام زمینی

اگر به کاهش وزن خود علاقه مند هستید، بادام زمینی می تواند یک خوراکی کمک کننده باشد. بادام زمینی یک ماده ی غذایی بسیار انرژی بخش است و با بالا بردن سطح تستسرون در خون به کاهش وزن و عضله سازی در افراد کمک می کند.
بادام زمینی منبع غنی از پروتئین، پتاسیم، روی و منیزیم می باشد. همان طور که احتمالا می دانید منیزیم گرفتگی عضلانی را برطرف کرده و از آن پیشگیری می کند. با مصرف مداوم این ماده ی مغذی می توانید سلامت قلب و کلیه های خود را تضمین نمایید. مصرف چند عدد بادام زمینی بعد از یک وعده ی غذایی به هضم غذایی که خورده اید کمک می کند.

روزیاتو / بادام زمینی

روزیاتو / بادام زمینی

میزان آنتی‌اکسیدان موجود در بادام‌زمینی بیشتر از میزان این ماده در سیب، هویج و هم‌اندازه با مقدار آن در توت‌فرنگی و تمشک است. آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی پلی فنول است که یکی از بهترین آنتی اکسیدان های مبارز با سلول های آزاد مخرب می باشد.
بادام زمینی دارای فولات نیز می باشد. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می کند. 100 گرم بادام زمینی حاوی 50 گرم چربی، 16 گرم کربوهیدرات است.
کلسیم و ویتامین دی از مهم ترین ویتامین ها برای رشد و استحکام استخوان ها می باشند. با خوردن روزانه بادام زمینی می توانید بخشی از نیاز بدن خود به کلسیم و ویتامین دی را تامین نمایید.
متاسفانه برخی افراد به بادام زمینی حساسیت دارند و بعد از خوردن آن آلرژی عموما به صورت آلرژی پوستی در آن ها ظهور می کند. اگر به بادام زمینی حساسیت داشته باشید در کودکی این مساله در شما هویدا خواهد شد.
اما اگر خیالتان از بابت این که کودکتان به این ماده ی مغذی آلرژی ندارد، آسوده شد؛ سعی کنید در برنامه ی غذایی فرزند دلبندتان روزانه یک مشت بادام زمینی بگنجانید. خوردن بادام زمینی علاوه بر این که انرژی بخشی خوبی برای فرزندتان دارد، می تواند مواد معدنی و ویتامین های مفید و ضروری را به بدن در حال رشد وی برساند.
به طور کلی آشنا کردن بچه ها با مغزها  و غلات به جای خوردن چیپس و پفک و دیگر خوراکی های مضر و مصنوعی یکی از بهترین کارهایی ست که می توانید در راستای سلامت کودک انجام دهد. این یک اقدام پیشگیرانه بسیار عالی می باشد.
بهتر است اگر تا به امروز به سراغ این خوراکی نرفته اید، از این لحظه بادام زمینی را به سبد مواد غذایی خانواده اضافه کنید.

اشتراک:

نظرات بسته اند