بهترین روش کارمندیابی کدام است؟

1

در گذشته ای نه چندان دور قبل از اینکه فناوری در تمامی حوزه ها نفوذ پیدا کند و سایتهایی مانند شیپور پا به عرصه ی وجود بگذارند، پیدا کردن نیروی کاری چالش سختی بود که شرکتها و موسسات با آن روبه رو بودند.

امروزه به لطف فناوری روشهای کارمندیابی از تنوع بسیار زیادی برخوردار شده است و در مقابل افراد جویای کار نیز راحت تر از گذشته می توانند کار پیدا کنند. تنها کافی است سری به شیپور زده و در کمترین زمان کارمند مورد نظر خود را پیدا کنید.

اما در ادامه به روشهای سنتی و جدید کارمندیابی اشاره می کنیم تا خود شما بهترین روش کارمندیابی را انتخاب کنید:

روشهای استخدام

روشهای استخدام

روشهای استخدام

1_سنتی ترین روش که کارفرمایان به دنبال آن هستند، درج آگهی استخدام در روزنامه های کشور است که پربارترین آن نیازمندیهای همشهری است. از نظر برخی نیازمندیهای همشهری معتبرترین گزینه برای درج آگهی و جستجوی کار است. اما این روش هزینه به همراه دارد و با وجود روشهای جدیدتر کمی طرفداران خود را از دست داده است.

2_یکی از روشهای کارمندیابی، اعلام فرصتهای شغلی داخل مجموعه‌ ی خودتان است. بسیاری افراد که به دنبال نیروی جدید هستند سعی می کنند از میان آشنایان همکاران خود این نیرو را جمع آوری کنند. این روش بیشتر مورد انتقاد قرار می گیرد چراکه بسیاری از فرصتهای شغلی خوب را به خانواده های خود رئیس شرکت یا موسسه نسبت می دهند و اصطلاحا به آن برچسب پارتی بازی می زنند. در هر صورت از این روش دادن پست به عزیزان هم نمی توان گذشت چراکه وجود دارد!

3_ از گذشته های دور موسسه های کاریابی وجود داشتند که امروزه هم با وجود سایتهای پرطرفدار  استخدام حضور آنها احساس می شود. با این حال اعلام نیاز نیروی کار به موسسات کاریابی روش کارآمدی است که به دلیل قوانین حاکم بر آنها نظیر دریافت یک ماه از حقوق مطابق قانون کار برای معرفی کارجویان به کارفرمایان، بسیاری دیگر رغبتی به این موسسه ها ندارند.

امروزه روشهای مدرن کارمندیابی بسیار محبوبیت پیدا کرده است که در ادامه ی روشهای کارمندیابی قرار می دهیم:

4_سالهاست که به لطف گسترش سایتهای اینترنتی اغلب موسسات دولتی و خصوصی برای خود یک سایت طراحی کرده اند. یکی از شیوه های مرسوم فراخوان نیروی کار، اعلام فرصتهای شغلی بر روی سایت سازمان یا مجموعه است. این روش محدودیتهایی دارد و ممکن است آگهی شما از نگاه اغلب کارجویان پنهان باقی بماند. اما در هر صورت این روش یکی از روشهای خوب کارمندیابی است که بسیاری سایتهای معتبر در قسمت همکاری با ما شرایط استخدامی و موقعیتهای شغلی را به همراه فرم استخدام درج کرده اند.

5_این روزها با توسعه ی شبکه های اجتماعی و محبوبیت روز افزون آنها، اغلب شرکتها دارای تعداد بیشماری شبکه ی اجتماعی هستند. بنابراین از این شبکه ها علاوه بر معرفی خود و محصولات خود می توان برای جذب نیروی کاری هم بهره برد. بنابراین یکی از روشهای کارمندیابی جدید درج آگهی استخدامی در شبکه‌های اجتماعی خود موسسه یا شبکه های پرطرفدار دیگر است.

6_اما بهترین روش کارمندیابی و کاریابی که برای هر دو طرف بسیار راحت و به صرفه است، درج آگهی در سایتهایی نظیر شیپور و دیوار است. شما به عنوان کارفرما می توانید بدون هزینه در سایت شیپور موقعیتهای شغلی خود را در دسته ی مربوطه درج کرده و خیلی سریع کارمندان مورد نظر خود را استخدام کنید.
این سایتها روزانه هزاران بازدید کننده دارند چراکه استفاده از آنها بسیار آسان است و تنوع بسیار زیادی دارند. حتی می توانید اپلیکیشن شیپور را در گوشی موبایل خود نصب کرده و هر لحظه از موقعیتهای شغلی جدید اطلاع کسب کنید.
شما به عنوان کارفرما می ‌توانید با درج آگهی رایگان استخدام در سایت شیپور، فرصتهای شغلی خود را با توضیحات کامل به استحضار تمامی کارجویان برسانید و بدون اینکه منابع زمانی و مالی زیادی از سازمان و موسسه ‌ی شما گرفته شود، فرایند استخدامی را به بهترین شکل انجام دهید.

اشتراک:

۱ دیدگاه

  1. نیکی صدری در

    از شیپور تا حالا استفاده نکردم اما دیوار رو روی گوشیم نصب دارم خیلی عالیه واقعا دست اشخاصی که چنین سیستمی رو به وجود آوردن درد نکنه