رژیم غذایی برای موهای سالم

0

نه فقط شامپوها، روغن ها و سایر درمان های دیگری وجود دارند که می توانند سلامت موهای شما را تضمین کنند. برای سلامتی کلی مو، شما باید اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی ضروری در مقدار مناسب به بدن شما میرسد. در این مطلب قصد داریم، خوراکی هایی را که موهای سالم به شما هدیه می کند را معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

روی یک ماده معدنی ضروری برای حفظ موی سر شما است. کمبود روی میتواند پوست سر را تضعیف کند و ساختار فولیکولهای مو را تغییر دهد که این وضعیت باعث ریزش مو می شود. شوره سر نیز نشانی از کمبود روی است. صدف، که غنی از روی است، راه حل کاملی برای رفع این مشکل است. اگر با ریزش مو درگیر هستید، اضافه کردن یک مقدار مناسب از صدف به رژیم غذایی می تواند درمان مناسبی برای رفع این مشکل باشد. گوشت گاو، اسفناج، تخم مرغ و گوشت بره هم از جمله غذاهای دیگری هستند سرشار از این ماده مغذی هستند.

برای داشتن موهای سالم چه بخوریم؟

هویج

شما ممکن است خواص هویج برای پوست سالم و شاداب آگاهی اشته باشید. اما آیا می دانید که هویج می تواند در ارتباط با سلامت موهای شما نیز فوق العاده عمل کند؟ این میوه یک منبع غنی از ویتامین A است، مواد مغذی ضروری که برای رشد سلول ها بسیار مناسب است. خوردن یک هویج خام یا نوشیدن یک لیوان آب هویج به طور مرتب می تواند رشد مو و بهبود ضخامت مو را افزایش دهد. همچنین باید گفت که هویج سبب کاهش ریزش مو و ضمنا تقویت ریشه مو می شود.

موهای سالم با هویج

موهای سالم با هویج

 

دارچین

دارچین یکی از ادویه هایی است که برای سلامتی بسیار مفید است. این ادویه نه تنها سلامت بدن، بلکه سلامت موها را نیز تضمین می کند. پیشنهاد می کنیم دارچین را به مواد غذایی و قهوه ای که می نوشید، اضافه کنید. گردش خون شما در خون بهبود می یابد و سبب می شود شما موهای سالمی داشته باشید که در نتیجه رشد مو را شاهد خواهید بود.

دانه های کامل

کمبود بیوتین یکی از دلایل پیدایش موهای شکننده است. بای بگوییم که بیوتین یکی از مهم ترین ویتامین های برای رش مو است و دانه های کامل بهترین منایع و غنی ترین منابع برای بیوتین هستند. علاوه بر این، شیر، گوشت و جگر نیز از سایر منابع بیوتین هستند. برای اینکه موهای سالمی داشته باشید، حتما مصرف روزانه ی بیوتین را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

ماهی قزل آلا

اسیدهای چرب امگا 3 مواد مغذی بسیار مهمی برای بدن و موی شما هستند. اما باید بدانید که بدن شما نمی تواند این مواد مغذی را به تنهایی تولید کند. برای اینکه به مقدار کافی، اسید های چرب امکا 3 را به بدن خود برسانید، مصرف ماهی به خصوص ماهی قزل آلا را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این نوع ماهی می تواند موهای سالمی را به شما هدیه دهد. ریزش موها کم می شود و پوست سر شما را هیدراته نگه میدارد و در نتیجه موهای خیره کننده ای خواهید داشت.

قزل آلا

قزل آلا

آجیل

ویتامین E مواد مغذی است که می تواند در سلامت کلی پوست سر شما به شدت تاثیر گذار باشد که شما می توانید نمونه ی غنی را از این ماده مغذی در آجیل بیابید. پس پیشنهاد می کنیم حتما آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آجیل می تواند سطح روغن سر شما را متعادل کند و گردش خون در سر شما را بهبود بخشد. مصرف آجیل نه تنها به سلامت فولیکول های مو کمک میکند، بلکه رشد قابل ملاحظه ای از موی سر را شاهد خواهید بود.

اسفناج

آهن یکی از مواد مغذی مهم برای داشتن یک پوست سالم است و به همین دلیل می تواند برای فولیکول های موی سر یز بسیار مفید باشد. آنتی اکسیدان های موجود در اسفناج، آسیب های رسیده به موی سر را بهبود ببخشد.

تخم مرغ

چندین چیز وجود دارد که می تواند موهای شما را خشک و شکننده کند. اما کمبود پروتئین می تواند دلیل بسیار خوبی برای چنین بروز چنین وضعیتی باشد. این ماده ی مقوی و مغذی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و موهای زیبایی داشته باشید. تخم مرغ یک منبع غنی از پروتئین است که می تواند به عنوان یک ماسک مو، سلامتی و رشد موهای شما را تضمین کند و ریشه ی آن را تقویت کند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ

 

منبع:

 

themysteriousworld.com

اشتراک:

نظرات بسته اند