اصول ابتدایی طراحی لوگو

0

طراحان لوگو آزاد، شاید به میزان کمتری در میان آگهی های استخدامی مورد توجه کارفرمایان قرار گرفته و بیشتر کمپانی ها و کسب و کارهایی که قصد استخدام طراح لوگو حرفه ای دارند، به سراغ شرکت های طراحی می روند.

اما استخدام طراح لوگو فریلنسر بارها ارزان تر تمام شده و در میان بسیاری از این افراد به استعدادها و مهارت های فوق العاده ای برمی خوریم که می توانند بارها شگفتی سازتر از شرکت های مشهور و گران قیمت طراحی لوگو باشند.

چیزی که می توان در مورد طراحان لوگو با احتمال بسیار زیاد قطعی دانست رعایت اصول طراحی لوگو ست که قانون نانوشته ای میان تمام این هنرمندان خط و رسم استراتژیک می باشد.

لوگو طرحی ست مشتمل از خطوط صاف و منحنی، حروف نوشتاری و احیانا اعداد و اشکال که در نهایت قرار است نماینده ی تمام آن چیزی باشد که کسب و کار وابسته به آن ارائه می کند.

اصول ابتدایی طراحی لوگو

اصول ابتدایی طراحی لوگو

خلاقیت اولین چیزی ست که در میان طراحان لوگو ضروری بوده و ذهن های عاری از خلاقیت و نوآوری قادر به طراحی لوگو حرفه ای نخواهند بود.

به علاوه تجربه در این زمینه از مهم ترین فاکتورهایی ست که می باید در یک طراح جستجو کنید. ممکن است فرد مقابل شما دانش زیادی در خصوص طراحی آرم و لوگو داشته و تحصیلات عالیه ی وی در این زمینه کامل باشد، اما تجربه فاکتوری ست که به هیچ وجه نمی توان تاثیر و نقش آن را طراحی لوگو کمرنگ دانست.

اما به طور کلی یک سری اصول کلی برای طراحی لوگو ثابت هستند که به وسیله ی بیشتر طراحان رعایت می شوند. این اصول شامل سادگی، همخوانی با موضوع، طول عمر بالای 10 سال، قابلیت تک رنگ شدن و چند رنگی شدن داشتن، قابلیت تغییر سایز و تبدیل شدن و البته خوانایی در ابعاد ریز، منحصر به فرد بودن و… هستند.

سادگی

سادگی لوگو و طراحی شیک آن، سبب می شود تا مفهوم مورد نظر بهتر منتقل شده و در اذهان نیز به یاد سپاری آن راحت تر اتفاق بیفتد.

همخوانی با موضوع

همخوانی با موضوع ابتدایی ترین اصلی ست که می باید در طراحی لوگو رعایت شده و لوگوی طراحی شده به نحوی باشد که برای بیرون از مرزها نیز معنادار بوده و هر فردی از هر زبان و ملیتی قادر به درک و برداشت مفهوم از لوگوی مورد نظر باشد. به ویژه این موضوع برای برندهایی که قصد دارند در زمینه ی صادرات فعال باشند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

طول عمر بالای 10 سال

لوگوها باید به نحوی طراحی شوند که طول عمر آن ها حداقل 10 ساله بوده و به شرایط فعلی و موج های موقت و زودگذر وابستگی نداشته باشند. به همین علت در طراحی لوگو به هیچ وجه نمی توان از مد پیروی کرد.

قابلیت تک رنگ شدن

ممکن است در طراحی لوگو از چندین رنگ استفاده شود، اما نحوه ی طراحی و استفاده از رنگ ها می باید به طرزی حساب شده انتخاب شود که با تک رنگ کردن لوگو، مفهوم و فرم آن به هم نریزد.

قابلیت تغییر سایز

همین طور این موضوع در خصوص سایز لوگو نیز صادق است. لوگو نمی باید طوری طراحی شده باشد که با تغییر سایز و به خصوص ریز کردن آن، غیرقابل تشخیص بوده و مفهوم خود را از دست بدهد.

منحصر به فرد بودن

و در نهایت منحصر به فرد بودن و دوری از هر گونه کپی برداری و یا حتی تقلید در خطوط ساده و ابتدایی نیز لازمه ی رسیدن به آرم و لوگوی معتبر است.

اشتراک:

نظرات بسته اند